dc.contributor.author | Łazarska, Danuta | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2017-07-19T09:21:23Z | |
dc.date.available | 2017-07-19T09:21:23Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.isbn | 83-7271-403-7 | |
dc.identifier.issn | 0239-6025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/1871 | |
dc.description.abstract | Praca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwszy dotyczy rozważań na temat celów edukacji polonistycznej
prowadzonych na podstawie literatury przedmiotu od lat 20. ubiegłego stulecia do współczesności. Znajdują się tu
informacje o ponadczasowej idei rozwijania osobowości młodego człowieka, potrzebie wychowania społecznego, moralnego
czy obywatelskiego, a także o konieczności kształcenia kompetencji językowych ucznia w różnych typach sytuacji
komunikacyjnych. Troska o wszechstronny rozwój młodego pokolenia jest najważniejszym obowiązkiem szkoły. Dlatego
rozdział drugi zawiera refleksje na temat jej roli w przygotowaniu nastolatków do uczestnictwa w życiu i szeroko
pojętej kulturze. Podstawę stanowi tu przede wszystkim przegląd wybranych programów nauczania języka polskiego i
podręczników szkolnych. Rozdział trzeci przynosi rozpoznanie publicystycznych zainteresowań badanej młodzieży,
nauczycielskiej wiedzy na temat ich rozwoju, a także barier i motywacji wypowiadania się uczniów w tym zakresie.
Informacje dotyczące kompetencji piętnastolatków w redagowaniu tekstów publicystycznych oraz sposób, w jaki
przekładali oni swoje społeczne zaangażowanie na tworzone gatunki dziennikarskie, zamieszczone zostały w rozdziale
czwartym. Całość książki zamykają konkluzje dydaktyczne o charakterze syntetyzującym. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 453 | pl_PL |
dc.title | Uczeń w roli publicysty : przygotowanie piętnastolatków do życia społecznego w kształceniu polonistycznym | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |