Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorZarębina, Mariapl_PL
dc.contributor.authorZelech, Władysławpl_PL
dc.date.accessioned2017-07-28T06:14:01Z
dc.date.available2017-07-28T06:14:01Z
dc.date.issued1995
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/1904
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Marii Zarębiny.pl_PL
dc.description.abstractPraca zawiera analizy wypowiedzi pisemnych i tekstów czytanych przez 36 dzieci (w tym 12 z afazją, 12 głuchych i 12 z tzw. dysleksją) przeprowadzonych z językoznawczego punktu widzenia. W rozprawie próbuje się rozpatrzeć zjawisko dysleksji na tle innych zaburzeń, tj. afazji, głuchoty i wskazać podobieństwa między nimi i ewentualne różnice. Stawia się w pracy wniosek, iż dzieci dyslektyczne to dzieci z mikrouszkodzeniami mózgu, na które nakłada się zły proces dydaktyczny lub dzieci bez zaburzeń tylko ze złą edukację.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectczytaniepl_PL
dc.subjectpisaniepl_PL
dc.subjectafazjapl_PL
dc.subjectgłuchotapl_PL
dc.subjectdysleksjapl_PL
dc.subjectdysgrafiapl_PL
dc.subjectdysortografiapl_PL
dc.subjectzaburzenia analizypl_PL
dc.subjectzaburzenia syntezy fonemowejpl_PL
dc.titleZaburzenia czytania i pisania u dzieci (afatycznych, głuchych i tzw. dyslektycznych)pl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord