• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nauczanie języka angielskiego jako obcego w oddziałach integracyjnych na etapie wczesnoszkolnym. Diagnoza potrzeb nauczycieli i osiągnięć uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Thumbnail
View/Open
rozprawa doktorska (7.472Mb)
Author:
Król-Gierat, Werona
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Rokita-Jaśkow, Joanna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: en
Subject:
nauczanie języka angielskiego jako obcego
specjalne potrzeby edukacyjne
edukacja wczesnoszkolna
oddziały integracyjne
potrzeby nauczycieli
teaching english as a foreign language
special educational needs
lower-primary education
inclusive classrooms
teachers' needs
Date: 2017-11-08
Metadata
Show full item record
Description:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Filologiczny. Rozprawa doktorska napisana pod kierunkiem dr hab. Joanny Rokity-Jaśkow.
Abstract
W rozprawie podjęto tematykę nauczania języka angielskiego jako obcego w oddziałach integracyjnych na etapie wczesnoszkolnym. Projekt badawczy składał się z trzech etapów, które zostały zrealizowane na przestrzeni lat szkolnych 2011/2012 - 2014/2015. Badanie 1 miało na celu diagnozę potrzeb oraz problemów dydaktycznych, z jakimi stykają się nauczyciele języka angielskiego pracujący ze dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Badanie 2 polegało na badaniu w działaniu o charakterze interwencyjnym, którego głównym celem była obserwacja osiągnięć językowych oraz rozwoju postaw dzieci prezentujących rozmaite specjalne potrzeby edukacyjne. Ponadto, wybrane przypadki uczniów zostały przedstawione bardziej szczegółowo w celu zilustrowania możliwej konfiguracji trudności związanych z nauczaniem/uczeniem się języka angielskiego w integracyjnym środowisku szkolnym. Wreszcie, uzupełniające badanie 3 stanowiło ewaluację postępów uczniów z perspektywy długoterminowej, tj. po upływie dwóch lat od zakończenia etapu 2. Podsumowując, przeprowadzone badania pokazały, że nauka języka obcego może korzystnie wpływać nie tylko na osiągnięcia językowe dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ale również na ich rozwój psychologiczno-motywacyjny czy afektywny.
 
The dissertation focuses on the complex issue of Teaching English as a Foreign Language in inclusive classrooms at the lower-primary level. The research project consisted of three consecutive studies, which were carried out between the 2011/2012 and 2014/2015 school years. Study 1 was a diagnosis of English teachers’ needs and the problems they encounter while working with children who manifest various Special Educational Needs. Study 2 was interventional action research, the major purpose of which was to observe the linguistic achievement and attitude development of young English-language learners with Special Educational Needs. Additionally, certain pupils were selected as the subjects of case studies, which were described in greater detail, to illustrate the possible configuration of problems related to teaching/learning English in an inclusive educational environment. Finally, Study 3 was a follow-up phase, in which the long-term results of the intervention were analysed two years later. In conclusion, the research shows that children with Special Educational Needs can benefit from foreign-language learning from the purely linguistic, and the psychological-motivational and affective, points of view.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/2070
Collections
  • Rozprawy doktorskie (2015- ) - dostęp ograniczony
  • Rozprawy doktorskie (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image