Organizacja procesów dydaktycznych implikująca aktywność edukacyjną uczniów
Author:
Potyrała, Katarzyna
Wnęk-Gozdek, Joanna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła jako organizacja ucząca się? : perspektywa ewaluacji zewnętrznej / redakcja naukowa Iwona Ocetkiewicz. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej. Wydawnictwo Naukowe UP, 2017. - S. [37]-52.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
kognitywistykaneurodydaktyka
ewaluacja
ogniwa procesu kształcenia
cognitivistics
neurodidactics
evaluation
learning process links
Date: 2017
Metadata
Show full item recordAbstract
Sposób organizacji procesu uczenia się w szkole implikuje stopień zaangażowania uczniów
w przebieg lekcji i stymuluje do podejmowania działań samokształceniowych. Kształtowanie
umiejętności uczenia się jest najważniejszym procesem w szkole i dlatego powinno zajmować
centralne miejsce w każdej ewaluacji, tak wewnętrznej, jak i zewnętrznej. Celem artykułu jest
przedstawienie wybranych obszarów ewaluacji zewnętrznej. W artykule dokonano analizy materiału
uzyskanego w wyniku ewaluacji w ramach wymagania: „Procesy edukacyjne są zorganizowane
w sposób sprzyjający uczeniu się”. W rozważaniach odniesiono się do najnowszych
doniesień z dziedziny kognitywistyki i neurodydaktyki. The way of organizing the learning process in school implicates the level of engagement
of students in the course of the lesson and stimulates to conduct self-education activities.
Shaping the learning skills is the most important process at school and this is why it should
have a central place in each evaluation, both internal and external. The aim of the article is
to present the selected areas of external evaluation. The article includes the analysis of the
material obtained from the evaluation regarding the requirement: “Educational processes
are organized in a way that facilitates learning”. The elaboration refers to the newest reports
from the areas of cognitivistics and neurodidactics.