• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aspektowo-kompleksowe nauczanie akcentuacji na studiach rusycystycznych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 408 (19.20MB)
Autor:
Dziewanowska, Dorota
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
ISBN: 83-7271-321-9
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
język rosyjski
akcenty i akcentowanie
Data: 2005
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Celem badań przedstawionych w niniejszej pracy było ustalenie możliwości doskonalenia kształtowania poprawności akcentuacyjnej studentów w procesie praktycznego nauczania języka rosyjskiego na studiach filologicznych. Badania te miały charakter empiryczny i zostały przeprowadzone w toku eksperymentu dydaktycznego. Jego podstawę teoretyczną stanowiła koncepcja aspektowo-kompleksowego nauczania akcentuacji, natomiast podstawę dydaktyczną - skrypt opracowany z wykorzystaniem koncepcji algorytmizacji materiału językowego. Istotę aspektowo-kompleksowego nauczania akcentuacji stanowi dążenie do systemowej prezentacji zjawisk akcentuacyjnych ujętych w formie algorytmów i prostych reguł oraz zastosowanie przemyślanych kompleksów ćwiczeń, ukierunkowanych na przyswojenie przez studentów prezentowanych zjawisk akcentuacyjnych oraz na ich praktyczne stosowanie w aktach komunikacji językowej. Aspektowo-kompleksowe nauczania akcentuacji łączy kognitywne podejście do nauczania języka z podejściem komunikacyjnym. Praca niniejsza ma charakter ściśle glottodydaktyczny, bowiem jej celem jest optymalizacja procesu nauczania akcentuacji, nie zaś analiza rosyjskiego systemu akcentuacyjnego, który został wszechstronnie zbadany i opisany przez językoznawców. Przedmiotem badań niniejszej pracy jest kształtowanie poprawności akcentu wyrazowego u studentów. W związku z tym wydaje się konieczne zdefiniowanie tego pojęcia. Termin „akcent” używany jest w kilku znaczeniach. W języku potocznym występuje w kontekście „mówić z cudzoziemskim akcentem” w znaczeniu „mówić w sposób ujawniający cudzoziemskie pochodzenie mówiącego”. Termin „akcent” w tym znaczeniu jest stosowany również w psycholingwistyce.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2141
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WH)
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image