Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDziewanowska, Dorotapl_PL
dc.date.accessioned2017-12-05T15:55:31Z
dc.date.available2017-12-05T15:55:31Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.isbn83-7271-321-9
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2141
dc.description.abstractCelem badań przedstawionych w niniejszej pracy było ustalenie możliwości doskonalenia kształtowania poprawności akcentuacyjnej studentów w procesie praktycznego nauczania języka rosyjskiego na studiach filologicznych. Badania te miały charakter empiryczny i zostały przeprowadzone w toku eksperymentu dydaktycznego. Jego podstawę teoretyczną stanowiła koncepcja aspektowo-kompleksowego nauczania akcentuacji, natomiast podstawę dydaktyczną - skrypt opracowany z wykorzystaniem koncepcji algorytmizacji materiału językowego. Istotę aspektowo-kompleksowego nauczania akcentuacji stanowi dążenie do systemowej prezentacji zjawisk akcentuacyjnych ujętych w formie algorytmów i prostych reguł oraz zastosowanie przemyślanych kompleksów ćwiczeń, ukierunkowanych na przyswojenie przez studentów prezentowanych zjawisk akcentuacyjnych oraz na ich praktyczne stosowanie w aktach komunikacji językowej. Aspektowo-kompleksowe nauczania akcentuacji łączy kognitywne podejście do nauczania języka z podejściem komunikacyjnym. Praca niniejsza ma charakter ściśle glottodydaktyczny, bowiem jej celem jest optymalizacja procesu nauczania akcentuacji, nie zaś analiza rosyjskiego systemu akcentuacyjnego, który został wszechstronnie zbadany i opisany przez językoznawców. Przedmiotem badań niniejszej pracy jest kształtowanie poprawności akcentu wyrazowego u studentów. W związku z tym wydaje się konieczne zdefiniowanie tego pojęcia. Termin „akcent” używany jest w kilku znaczeniach. W języku potocznym występuje w kontekście „mówić z cudzoziemskim akcentem” w znaczeniu „mówić w sposób ujawniający cudzoziemskie pochodzenie mówiącego”. Termin „akcent” w tym znaczeniu jest stosowany również w psycholingwistyce.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 408pl_PL
dc.subjectjęzyk rosyjskipl_PL
dc.subjectakcenty i akcentowaniepl_PL
dc.titleAspektowo-kompleksowe nauczanie akcentuacji na studiach rusycystycznychpl_PL
dc.typeBookpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord