Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorMajorek, Czesławpl_PL
dc.contributor.authorSzmyd, Kazimierzpl_PL
dc.date.accessioned2017-12-11T08:39:56Z
dc.date.available2017-12-11T08:39:56Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2156
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Pedagogiczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem Prof. dra hab. Czesława Majorka.pl_PL
dc.description.abstractProblematyką rozprawy jest analiza i ocena poglądów pedagogicznych Zygmunta Mysłakowskiego w ich genetycznym, rozwojowym, porównawczym i teoretyczno-edukacyjnym ujęciu. Zastosowano metody badawcze: historyczno-porównawczą i jakościową analizę pedagogiczną. Jest to biografia edukacyjna. Podstawą źródłową było publikowane i niepublikowane piśmiennictwo pedagoga oraz materiały archiwalne (UJ, WSP, Oddział PAN i rodzinne w Krakowie). Praca zawiera społeczne, kulturowe i osobowościowe podstawy teorii wychowania Mysłakowskiego. Ukazuje humanistyczne i aksjologiczne paradygmaty badawcze, ich związki ze współczesnymi orientacjami w pedagogice oraz możliwości badań w tej dziedzinie.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectZygmunt Mysłakowskipl_PL
dc.subjectpedagogikapl_PL
dc.subjectteoria wychowaniapl_PL
dc.subjecthistoria wychowaniapl_PL
dc.subjectpedagogika kulturypl_PL
dc.subjectsocjologia wychowaniapl_PL
dc.subjectpsychologia humanistycznapl_PL
dc.subjectaksjologia pedagogicznapl_PL
dc.titleMyśl pedagogiczna Zygmunta Karola Mysłakowskiego (1890-1971)pl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord