• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rozwój intuicyjnego rozumienia podobieństwa w nauczaniu matematyki

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (9.710MB)
aneks do rozprawy doktorskiej (12.22MB)
Autor:
Swoboda, Ewa
Promotor:
Siwek, Helena
Język: pl
Słowa kluczowe:
intuicja
rozumienie
podobieństwo matematyczne
nauczanie
model
powiększanie figur
Data: 1994
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Heleny Siwek.
Streszczenie
Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdz. I ukazuje podobieństwo w historycznym rozwoju geometrii oraz zawiera przegląd podręcznikowych ujęć tego pojęcia. Rozdz. II zawiera podbudowę psychologiczno-pedagogiczną (teoria kształtowania pojęć L. S. Wygotskiego oraz teoria M. Hejny’ego). W rozdz. III opisuję i kataloguję wcześniejsze badania empiryczne dotyczące rozumienia podobieństwa geometrycznego. Rozdz. IV poświęcony jest opisowi własnych badań empirycznych prowadzonych w latach 1989-1992 wśród uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Badania były wieloetapowe, wyniki wcześniejszych etapów służyły jako hipotezy w etapach następnych. Celem badań było szukanie odpowiedzi na pytanie: jak przebiega rozwój intuicyjnego rozumienia podobieństwa na etapie przeddefinicyjnym oraz jak to intuicyjne rozumienia może być wykorzystane w systematycznej nauce o podobieństwie. Uzyskane wyniki sugerują niezgodność dotychczasowe praktyki nauczania z naturalną drogą rozwoju kompetencji dziecka. Rozdz. V zawiera pewne propozycje rozwiązań metodycznych.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2232
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WMFT)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image