Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorTurnau, Stefanpl_PL
dc.contributor.authorDemby, Agnieszkapl_PL
dc.date.accessioned2018-01-19T07:04:23Z
dc.date.available2018-01-19T07:04:23Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2274
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Rozprawa doktorska przygotowana pod kierunkiem prof. dra hab. Stefana Turnaua na Wydziale Matematyczno-Fizyczno-Technicznym Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.pl_PL
dc.description.abstractCelem opisanych badań było uzyskanie informacji do wstępnego opisu procesu uczenia się przekształceń algebraicznych (u uczniów w wieku 13-15 lat) Oto zasadnicze tezy pracy: 1. Funkcjonujące w tradycji metodycznej przekonanie o tym, że uczniowie wykonują przekształcenia algebraiczne w oparciu o pięć podstawowych praw działań (aksjomaty pierścienia algebraicznego) okazało się niesłuszne. 2. Analiza stopnia trudności przekształceń (tj. procentów niepoprawnych odpowiedzi) i rodzaju trudności przekształceń (typów popełnionych błędów) unaoczniła fakt grupowania się pewnych typów przekształceń – tworzenia się regularnych hierarchii trudności, wynikających z procedur uczniowskich. 3. Wśród uczniów przekształcających wyrażenia algebraiczne wyłaniają się trzy grupy różniące się stopniem sukcesu w przekształceniach tożsamościowych, stosujące odmienne kombinacje typów procedur (procedury ich ulegają też zazwyczaj innym rodzajom przemian). Fakt ten sugeruje funkcjonowanie co najmniej trzech różnych dróg rozwoju uczniów w zakresie przekształceń algebraicznych (dwie prowadzą często do sukcesu).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectprocedurypl_PL
dc.subjecthierarchia trudnościpl_PL
dc.subjectprzekształcenia algebraicznepl_PL
dc.subjectuczniowie o różnym stopniu sukcesu w przekształceniach algebraicznychpl_PL
dc.subjectrozwój procedurpl_PL
dc.subjectrola wiedzy arytmetycznej w procedurachpl_PL
dc.titleRozwój procedur stosowanych przez uczniów klas V-VIII przy przekształcaniu wyrażeń algebraicznychpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord