• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rozwój procedur stosowanych przez uczniów klas V-VIII przy przekształcaniu wyrażeń algebraicznych

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (9.586MB)
aneks do rozprawy doktorskiej (12.34MB)
Autor:
Demby, Agnieszka
Promotor:
Turnau, Stefan
Język: pl
Słowa kluczowe:
procedury
hierarchia trudności
przekształcenia algebraiczne
uczniowie o różnym stopniu sukcesu w przekształceniach algebraicznych
rozwój procedur
rola wiedzy arytmetycznej w procedurach
Data: 1994
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Rozprawa doktorska przygotowana pod kierunkiem prof. dra hab. Stefana Turnaua na Wydziale Matematyczno-Fizyczno-Technicznym Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Streszczenie
Celem opisanych badań było uzyskanie informacji do wstępnego opisu procesu uczenia się przekształceń algebraicznych (u uczniów w wieku 13-15 lat) Oto zasadnicze tezy pracy: 1. Funkcjonujące w tradycji metodycznej przekonanie o tym, że uczniowie wykonują przekształcenia algebraiczne w oparciu o pięć podstawowych praw działań (aksjomaty pierścienia algebraicznego) okazało się niesłuszne. 2. Analiza stopnia trudności przekształceń (tj. procentów niepoprawnych odpowiedzi) i rodzaju trudności przekształceń (typów popełnionych błędów) unaoczniła fakt grupowania się pewnych typów przekształceń – tworzenia się regularnych hierarchii trudności, wynikających z procedur uczniowskich. 3. Wśród uczniów przekształcających wyrażenia algebraiczne wyłaniają się trzy grupy różniące się stopniem sukcesu w przekształceniach tożsamościowych, stosujące odmienne kombinacje typów procedur (procedury ich ulegają też zazwyczaj innym rodzajom przemian). Fakt ten sugeruje funkcjonowanie co najmniej trzech różnych dróg rozwoju uczniów w zakresie przekształceń algebraicznych (dwie prowadzą często do sukcesu).
URI
http://hdl.handle.net/11716/2274
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WMFT)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image