• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Serie Wydawnicze
    • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
    • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Serie Wydawnicze
    • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
    • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    XIX-wieczne wzorce polskiej rodziny i wychowania rodzinnego dziecka oraz ich oświeceniowe inspiracje

    Thumbnail
    View/Open
    0051_20150304_gw_ra_19wieczne_wzorce_polskiej_k_jakubiak.pdf (141.7Kb)
    Author:
    Jakubiak, Krzysztof
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Komisja Edukacji Narodowej : kontekst historyczno-pedagogiczny / pod red. Katarzyny Dormus [et al.]. - Kraków, 2014. - S. [359]-370 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 3)
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
    Subject:
    child
    family
    family education
    family ideology
    educational environment
    Date: 2014
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Polish pedagogical thought of the 19th century, open to the influence of western education, continued many topics concerning family education of children in the literature of the Enlightenment. It perpetuated the conviction of high social standing of the family as the educational environment, recognizing the role of both parents. The Enlightenment belief that education is a condition for the effectiveness of mutual love and respect for parents and children and the idea that the educational process should take into account the nature of the child were already widespread. In the changed political circumstances of the Polish nation in the 19th century and in the course of the transformation of the socio-economic institution of the family, home began to play an almost vital and special role. The literature of the 19th century formulated a clearly defined ideology of the family, described the model of marriage and family as educational environment, not forgetting the Enlightenment civil and patriotic threads.
    URI
    http://hdl.handle.net/11716/247
    Collections
    • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.