• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

XIX-wieczne wzorce polskiej rodziny i wychowania rodzinnego dziecka oraz ich oświeceniowe inspiracje

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
XIX-wieczne wzorce... (141.7KB)
Autor:
Jakubiak, Krzysztof
Źródło: Komisja Edukacji Narodowej : kontekst historyczno-pedagogiczny / pod red. Katarzyny Dormus [et al.]. - Kraków, 2014. - S. [359]-370 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 3)
Język: pl
Słowa kluczowe:
child
family
family education
family ideology
educational environment
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Polish pedagogical thought of the 19th century, open to the influence of western education, continued many topics concerning family education of children in the literature of the Enlightenment. It perpetuated the conviction of high social standing of the family as the educational environment, recognizing the role of both parents. The Enlightenment belief that education is a condition for the effectiveness of mutual love and respect for parents and children and the idea that the educational process should take into account the nature of the child were already widespread. In the changed political circumstances of the Polish nation in the 19th century and in the course of the transformation of the socio-economic institution of the family, home began to play an almost vital and special role. The literature of the 19th century formulated a clearly defined ideology of the family, described the model of marriage and family as educational environment, not forgetting the Enlightenment civil and patriotic threads.
URI
http://hdl.handle.net/11716/247
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image