Rozwiązywanie problemów dydaktycznych w nauczaniu i uczeniu się treści zoologicznych w szkole podstawowej
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Maciejowska-Mias, Danuta
Promotor:
Stawiński, Wiesław
Język: pl
Słowa kluczowe:
dydaktyka biologiiproblemy zoologiczno-dydaktyczne
skuteczność kształcenia umiejętności rozwiązywania problemów zoologicznych
Data: 1989
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Geograficzno-Biologiczny. Praca doktorska opracowana w Zakładzie Dydaktyki Biologii pod kierunkiem Doc. dra hab. Wiesława Stawińskiego.Streszczenie
Praca na temat "Rozwiązywanie problemów dydaktycznych w nauczaniu i uczeniu zoologii w szkole podstawowej" dotyczyła poznania w jakich warunkach dochodzi do formułowania i rozwiązywania problemów zoologicznych na lekcjach oraz określenia możliwości doskonalenia działalności nauczycieli i uczniów. Wyniki badań wykazały braki w aktualnym stosowaniu problemów na lekcjach zoologii. Wykazały także duże możliwości doskonalenia tej sytuacji przez kształcenie u uczniów umiejętności rozwiązywania problemów zoologicznych.