Rozwiązywanie problemów dydaktycznych w nauczaniu i uczeniu się treści zoologicznych w szkole podstawowej
View/ Open
Author:
Maciejowska-Mias, Danuta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Stawiński, Wiesław
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
dydaktyka biologiiproblemy zoologiczno-dydaktyczne
skuteczność kształcenia umiejętności rozwiązywania problemów zoologicznych
Date: 1989
Metadata
Show full item recordDescription:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Geograficzno-Biologiczny. Praca doktorska opracowana w Zakładzie Dydaktyki Biologii pod kierunkiem Doc. dra hab. Wiesława Stawińskiego.Abstract
Praca na temat "Rozwiązywanie problemów dydaktycznych w nauczaniu i uczeniu zoologii w szkole podstawowej" dotyczyła poznania w jakich warunkach dochodzi do formułowania i rozwiązywania problemów zoologicznych na lekcjach oraz określenia możliwości doskonalenia działalności nauczycieli i uczniów. Wyniki badań wykazały braki w aktualnym stosowaniu problemów na lekcjach zoologii. Wykazały także duże możliwości doskonalenia tej sytuacji przez kształcenie u uczniów umiejętności rozwiązywania problemów zoologicznych.