dc.contributor.advisor | Henzel, Janusz | pl_PL |
dc.contributor.author | Dziewanowska, Dorota | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-03-06T18:06:09Z | |
dc.date.available | 2018-03-06T18:06:09Z | |
dc.date.issued | 1988 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2532 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Instytut Filologii Rosyjskiej. Rozprawa doktorska - promotor: doc. dr hab. Janusz Henzel. | pl_PL |
dc.description.abstract | Rozprawa odparta jest na dwuletnim eksperymencie innowacyjnym, którego celem była optymalizacja kształtowania
sprawności mówienia w nauczaniu języka rosyjskiego w klasie V i VI z zastosowaniem metody reproduktywno-kreatywnej
oraz opracowanych przez autorkę materiałów glottodydaktycznych. Rozdział I zawiera omówienie koncepcji dotyczących
kształtowania sprawności mówienia w języku obcym, rozdział II - założenia eksperymentu i hipotezy robocze, rozdział
III - omówienie poszczególnych etapów eksperymentu oraz stosowanych przez autorkę technik dydaktycznych, rozdział
IV - analizę wyników eksperymentu w zestawieniu z klasą kontrolną na podstawie przeprowadzonych testów. Zastosowane
w toku eksperymentu materiały glottodydaktyczne oraz techniki pracy z uczniami zostały wdrożone w 20 klasach
eksperymentalnych, a obecnie są wdrażane w kolejnych 60 klasach. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka języka rosyjskiego | pl_PL |
dc.subject | metoda reproduktywno-kreatywna | pl_PL |
dc.subject | sprawność mówienia | pl_PL |
dc.subject | reprodukcja tekstu | pl_PL |
dc.subject | ćwiczenia quasi-produktywne | pl_PL |
dc.subject | nauczanie artykulacji | pl_PL |
dc.subject | nauczanie intonacji | pl_PL |
dc.title | Kształtowanie sprawności mówienia w procesie nauczania języka rosyjskiego metodą reproduktywno-kreatywną w klasie V i VI szkoły podstawowej | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |