• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aktywność społeczna a cechy indywidualne uczniów szkół specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (56.89MB)
Autor:
Mikrut, Adam
Promotor:
Wyczesany, Janina
Język: pl
Słowa kluczowe:
pedagogika specjalna
upośledzenie umysłowe
rewalidacja społeczna
aktywność społeczna
cechy indywidualne
Data: 1991
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska pisana pod kierunkiem naukowym prof. dr hab. Janiny Wyczesany.
Streszczenie
Praca dotyczy indywidualnych uwarunkowali aktywności społecznej uczniów szkół specjalnych dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Oprócz szerokiego omówienia istoty aktywności społecznej i jej źródeł, związków tejże aktywności z cechami indywidualnymi oraz uwarunkowań i przejawów aktywności społecznej u osób upośledzonych umysłowo, praca zawiera również wyniki własnych badań empirycznych. Badania te zmierzały do identyfikacji tych cech indywidualnych, które istotnie różnicowały uczniów o wysokiej i niskiej aktywności społecznej. Podstawę selekcji uczniów ze względu na poziom tejże aktywności stanowiły wyniki oryginalnego Arkusza Obserwacyjnego Zachowania Ucznia. Badania dowiodły, iż wyodrębnieni w ten sposób uczniowie różnili się istotnie w zakresie określonych cech temperamentu oraz elementów obrazu własnej osoby. W oparciu o uzyskane wyniki sformułowano wiele praktycznych wskazań dla pedagogów.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2563
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image