• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Koncepcja wychowania narodowego w myśli politycznej Obozu Wielkiej Polski w latach 1926-1933

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (13.56MB)
Autor:
Kilian, Stanisław
Promotor:
Majchrowski, Jacek
Język: pl
Słowa kluczowe:
Obóz Wielkiej Polski
myśl polityczna
wychowanie narodowe
ideologia wychowania
ethos Polaka-narodowca
teleologia wychowania
czynniki wychowania
ustrój szkolny
Data: 1990
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Jacka Majchrowskiego.
Streszczenie
Granice problematyki badawczej wyznaczono przez obraną konwencję metodologiczną uwzględniającą syntezę dwóch sfer społecznej myśli; myśli politycznej i myśli edukacyjnej. W tym obszarze zainteresowań osadzono zasadniczy cel pracy, którym było ukazanie teleologii "wychowania narodowego" OWP w świetle propagowanej przez tę formację ideowo-polityczną koncepcji państwa narodowego. W tym kontekście ukazano, z jednej strony, komponenty ideału wychowawczego propagowanego przez Obóz, a z drugiej strony, ich funkcjonalność wobec nowego kształtu państwa, tj. państwa narodowego. Jednocześnie celowi głównemu nadano charakter dynamiczny poprzez m.in. osadzenie go w tle polityki oświatowej rządu oraz okazanie ewolucji myśli ideowej i edukacyjnej obozu narodowego. Przy tym uwzględniono konieczne elementy tworzące określony system oświatowo-wychowawczy, tj. ideologię wychowania, czynniki wychowania, strukturę i ustrój szkoły oraz metodykę wychowania po to, by całość wyrażała wzajemne przenikanie się tych komponentów.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2635
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image