dc.description.abstract | Granice problematyki badawczej wyznaczono przez obraną konwencję metodologiczną uwzględniającą syntezę dwóch sfer
społecznej myśli; myśli politycznej i myśli edukacyjnej. W tym obszarze zainteresowań osadzono zasadniczy cel
pracy, którym było ukazanie teleologii "wychowania narodowego" OWP w świetle propagowanej przez tę formację
ideowo-polityczną koncepcji państwa narodowego. W tym kontekście ukazano, z jednej strony, komponenty ideału
wychowawczego propagowanego przez Obóz, a z drugiej strony, ich funkcjonalność wobec nowego kształtu państwa, tj.
państwa narodowego. Jednocześnie celowi głównemu nadano charakter dynamiczny poprzez m.in. osadzenie go w tle
polityki oświatowej rządu oraz okazanie ewolucji myśli ideowej i edukacyjnej obozu narodowego. Przy tym
uwzględniono konieczne elementy tworzące określony system oświatowo-wychowawczy, tj. ideologię wychowania, czynniki
wychowania, strukturę i ustrój szkoły oraz metodykę wychowania po to, by całość wyrażała wzajemne przenikanie się
tych komponentów. | pl_PL |