dc.contributor.advisor | Polny, Roman | pl_PL |
dc.contributor.author | Mastalerz, Elżbieta | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2018-04-04T07:22:15Z | |
dc.date.available | 2018-04-04T07:22:15Z | |
dc.date.issued | 1989 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/2701 | |
dc.description | Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Rozprawa doktorska pod
kierunkiem naukowym doc. dr hab. Romana Polnego. | pl_PL |
dc.description.abstract | Przedmiotem badań uczyniono problem zależności pomiędzy systemem ćwiczeń i ich strukturą, wpływem stopnia
kierowniczej roli nauczyciela z rezultatami procesu kształcenia u uczniów klasy siódmej umiejętności organizacji
pracy na lekcjach pracy-techniki. Opracowano koncepcję pedagogiczną racjonalnego procesu dydaktycznego,
podporządkowanego kształtowaniu umiejętności planowania organizacji pracy. Za pomocą sprawdzianu pisemnego badano
typowe trudności uczniów w zakresie planowania pracy. Zabrano opinie nauczycieli o realizacji w/w zagadnień
posługując się ankietą. Przeprowadzono badania eksperymentalne według opracowanych trzech wariantów zajęć. Za
pomocą sprawdzianu pisemnego zbadano rezultaty zajęć eksperymentalnych. Wnioski z przeprowadzonych badań odnoszą
się do stanu badań nad kształtowaniem u uczniów umiejętności planowania organizacji pracy, do aktualnego programu
nauczania, typowych trudności w praktyce szkolnej. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | pedagogika | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka techniki | pl_PL |
dc.subject | organizacja pracy uczniów | pl_PL |
dc.subject | planowanie | pl_PL |
dc.subject | samokontrola | pl_PL |
dc.title | Planowanie organizacji pracy przez uczniów klasy siódmej przy wykonywaniu zadań technicznych | pl_PL |
dc.type | Thesis | pl_PL |