• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Środki dydaktyczne w procesie myślenia twórczego

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 134 (9.322MB)
Autor:
Siemieniecki, Bronisław
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
myślenie twórzce
komunikacja interpersonalna
kreatywność
Data: 1991
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The work presents theoretical basis nad the results of research into relations between the didactic aids and creative thinking. The aim was to determine the influence of introducing didactic aids into problem methods on the didactic effects of a lesson. In order to get proper description the author introduces the terms of visual and verbal proceeding. It is widely known, that individual features such as cognitive style, self-evaluation, intelligence level and temperament strongly correlate with creative thinking. It was also assumed that introducing didactic aids has a negative influence on creative thinking. The last hypothesis is not confirmed by the present research. The use of didactic aids results in the growth of the level of creative thinking although the increase depends on individual features of students. The conclusion is applicable regardless of the time during which didactic aids were applied in teaching. The research shows that didacitc effectiveness and the level of creative thinking depend on meaning and context of information presented with the use of didactic aids. The work also includes practical advices for teachers on the design and use of didactic aids in educational process.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2744
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image