Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.advisorGrochmal-Bach, Bożenapl_PL
dc.contributor.authorOszustowicz, Barbarapl_PL
dc.date.accessioned2018-05-10T08:26:49Z
dc.date.available2018-05-10T08:26:49Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2837
dc.descriptionWyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem Doc. dr hab. Bożeny Grochmal-Bach.pl_PL
dc.description.abstractCelem pracy było ustalenie wzajemnych zależności między poziomem zdolności psycholingwistycznych, a sytuacją szkolną uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, w wieku 10, 12, i 14 lat. Poziom zdolności psycholingwistycznych badanych określono za pomocą testu ITPA. Sytuację szkolną analizowano w płaszczyźnie funkcjonowania poznawczego i społeczno-emocjonalnego. Uzyskane wyniki wskazują, że poziom zdolności psycholingwistycznych pozostaje w istotnym związku z wyróżnionymi aspektami sytuacji szkolnej. Dla funkcjonowania ucznia upośledzonego umysłowo w szkole specjalnej szczególnie istotny jest stopień wykorzystania słuchowo-werbalnego kanału komunikacji. Pogłębiona analiza uzyskanych wyników pozwala na skonstruowanie precyzyjnych programów rewalidacji indywidualnej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectupośledzenie umysłowepl_PL
dc.subjectzdolności psycholingwistycznepl_PL
dc.subjectsystem słowno-pojęciowypl_PL
dc.subjectrozwój językapl_PL
dc.subjectsytuacja szkolnapl_PL
dc.subjectfunkcjonowanie poznawczepl_PL
dc.subjectfunkcjonowanie społecznepl_PL
dc.subjectrewalidacja upośledzonychpl_PL
dc.titlePoziom rozwoju zdolności psycholingwistycznych a sytuacja szkolna uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w wieku 10, 12 i 14 latpl_PL
dc.typeThesispl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord