• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Poziom rozwoju zdolności psycholingwistycznych a sytuacja szkolna uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w wieku 10, 12 i 14 lat

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (54.43MB)
Autor:
Oszustowicz, Barbara
Promotor:
Grochmal-Bach, Bożena
Język: pl
Słowa kluczowe:
upośledzenie umysłowe
zdolności psycholingwistyczne
system słowno-pojęciowy
rozwój języka
sytuacja szkolna
funkcjonowanie poznawcze
funkcjonowanie społeczne
rewalidacja upośledzonych
Data: 1988
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Humanistyczny. Praca doktorska napisana pod kierunkiem Doc. dr hab. Bożeny Grochmal-Bach.
Streszczenie
Celem pracy było ustalenie wzajemnych zależności między poziomem zdolności psycholingwistycznych, a sytuacją szkolną uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, w wieku 10, 12, i 14 lat. Poziom zdolności psycholingwistycznych badanych określono za pomocą testu ITPA. Sytuację szkolną analizowano w płaszczyźnie funkcjonowania poznawczego i społeczno-emocjonalnego. Uzyskane wyniki wskazują, że poziom zdolności psycholingwistycznych pozostaje w istotnym związku z wyróżnionymi aspektami sytuacji szkolnej. Dla funkcjonowania ucznia upośledzonego umysłowo w szkole specjalnej szczególnie istotny jest stopień wykorzystania słuchowo-werbalnego kanału komunikacji. Pogłębiona analiza uzyskanych wyników pozwala na skonstruowanie precyzyjnych programów rewalidacji indywidualnej.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2837
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image