Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDomagała-Kręcioch, Agnieszkapl_PL
dc.date.accessioned2018-05-14T09:38:39Z
dc.date.available2018-05-14T09:38:39Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.isbn978-83-7271-485-5
dc.identifier.issn0239-6025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2863
dc.description.abstractProblematyką zarówno niepowodzeń szkolnych, jak i niedostosowania społecznego zajmowało się wielu pedagogów i psychologów. Dużo uwagi poświęcono każdemu z tych zagadnień oddzielnie, natomiast w dostępnej i znanej mi literaturze nikt nie próbował poddać badaniom obu problemów łącznie w kontekście szczegółowych zależności między rodzajem niedostosowania społecznego i niepowodzeń dydaktycznych uczniów. Dotychczasowe wyniki badań jednoznacznie wskazują na wyraźną zależność między badanymi zjawiskami, ale pozostają niestety wciąż na poziomie zbyt dużej ogólności, w myśl której autorzy poprzestają jedynie na konstatacji, że zależność ta jest istotna. Niniejsza praca składa się z dwóch części: teoretycznej (rozdział I i II) i empirycznej (rozdział III, IV i V). Rozdział pierwszy poświęcony został analizie podstawowych pojęć wykorzystywanych w pracy, charakterystyce ucznia znajdującego się w nowym reformowanym typie szkoły - gimnazjum. W rozdziale tym zawarte zostały treści związane z podstawowymi właściwościami niedostosowania społecznego (objawy, rodzaje) i niepowodzeń szkolnych (przyczyny, fazy). Wskazuje on na społeczno-edukacyjne konsekwencje obu przenikających się zjawisk. W rozdziale drugim przedstawiona została metodologia badań własnych, z uwzględnieniem problemów pracy, metod, technik i narzędzi badawczych, a także terenu i organizacji badań. Rozdział trzeci to szczegółowa analiza ilościowa i jakościowa wyników badań dotyczących zjawiska niedostosowania społecznego wśród badanej młodzieży. Rozdział czwarty traktuje o niepowodzeniach dydaktycznych gimnazjalistów poprzez wnikliwą analizę zebranego materiału badawczego. Wskazuje główne przyczyny niepowodzeń edukacyjnych. Rozdział piąty stanowi syntezę dwóch poprzednich rozdziałów z próbą ustalenia wzajemnych związków przenikających się zjawisk: niedostosowania społecznego i niepowodzeń dydaktycznych. Pracę zamyka podsumowanie w postaci wniosków końcowych i tam też zostały zawarte wynikające z przeprowadzonych badań postulaty.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 502pl_PL
dc.subjectuczniowiepl_PL
dc.subjectniepowodzenia szkolnepl_PL
dc.titleNiedostosowanie społeczne uczniów a niepowodzenia szkolnepl_PL
dc.typeBookpl_PL


Pliki tej pozycji

No Thumbnail [100%x80]

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord