• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Niedostosowanie społeczne uczniów a niepowodzenia szkolne

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Prace Monograficzne nr 502 (7.461MB)
Autor:
Domagała-Kręcioch, Agnieszka
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
ISBN: 978-83-7271-485-5
ISSN: 0239-6025
Język: pl
Słowa kluczowe:
uczniowie
niepowodzenia szkolne
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Problematyką zarówno niepowodzeń szkolnych, jak i niedostosowania społecznego zajmowało się wielu pedagogów i psychologów. Dużo uwagi poświęcono każdemu z tych zagadnień oddzielnie, natomiast w dostępnej i znanej mi literaturze nikt nie próbował poddać badaniom obu problemów łącznie w kontekście szczegółowych zależności między rodzajem niedostosowania społecznego i niepowodzeń dydaktycznych uczniów. Dotychczasowe wyniki badań jednoznacznie wskazują na wyraźną zależność między badanymi zjawiskami, ale pozostają niestety wciąż na poziomie zbyt dużej ogólności, w myśl której autorzy poprzestają jedynie na konstatacji, że zależność ta jest istotna. Niniejsza praca składa się z dwóch części: teoretycznej (rozdział I i II) i empirycznej (rozdział III, IV i V). Rozdział pierwszy poświęcony został analizie podstawowych pojęć wykorzystywanych w pracy, charakterystyce ucznia znajdującego się w nowym reformowanym typie szkoły - gimnazjum. W rozdziale tym zawarte zostały treści związane z podstawowymi właściwościami niedostosowania społecznego (objawy, rodzaje) i niepowodzeń szkolnych (przyczyny, fazy). Wskazuje on na społeczno-edukacyjne konsekwencje obu przenikających się zjawisk. W rozdziale drugim przedstawiona została metodologia badań własnych, z uwzględnieniem problemów pracy, metod, technik i narzędzi badawczych, a także terenu i organizacji badań. Rozdział trzeci to szczegółowa analiza ilościowa i jakościowa wyników badań dotyczących zjawiska niedostosowania społecznego wśród badanej młodzieży. Rozdział czwarty traktuje o niepowodzeniach dydaktycznych gimnazjalistów poprzez wnikliwą analizę zebranego materiału badawczego. Wskazuje główne przyczyny niepowodzeń edukacyjnych. Rozdział piąty stanowi syntezę dwóch poprzednich rozdziałów z próbą ustalenia wzajemnych związków przenikających się zjawisk: niedostosowania społecznego i niepowodzeń dydaktycznych. Pracę zamyka podsumowanie w postaci wniosków końcowych i tam też zostały zawarte wynikające z przeprowadzonych badań postulaty.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2863
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image