• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Prace Monograficzne
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Niedostosowanie społeczne uczniów a niepowodzenia szkolne

Thumbnail
View/Open
Prace Monograficzne nr 502 (7.461Mb)
Author:
Domagała-Kręcioch, Agnieszka
Publisher:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-isbn: 978-83-7271-485-5
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-issn: 0239-6025
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
uczniowie
niepowodzenia szkolne
Date: 2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Problematyką zarówno niepowodzeń szkolnych, jak i niedostosowania społecznego zajmowało się wielu pedagogów i psychologów. Dużo uwagi poświęcono każdemu z tych zagadnień oddzielnie, natomiast w dostępnej i znanej mi literaturze nikt nie próbował poddać badaniom obu problemów łącznie w kontekście szczegółowych zależności między rodzajem niedostosowania społecznego i niepowodzeń dydaktycznych uczniów. Dotychczasowe wyniki badań jednoznacznie wskazują na wyraźną zależność między badanymi zjawiskami, ale pozostają niestety wciąż na poziomie zbyt dużej ogólności, w myśl której autorzy poprzestają jedynie na konstatacji, że zależność ta jest istotna. Niniejsza praca składa się z dwóch części: teoretycznej (rozdział I i II) i empirycznej (rozdział III, IV i V). Rozdział pierwszy poświęcony został analizie podstawowych pojęć wykorzystywanych w pracy, charakterystyce ucznia znajdującego się w nowym reformowanym typie szkoły - gimnazjum. W rozdziale tym zawarte zostały treści związane z podstawowymi właściwościami niedostosowania społecznego (objawy, rodzaje) i niepowodzeń szkolnych (przyczyny, fazy). Wskazuje on na społeczno-edukacyjne konsekwencje obu przenikających się zjawisk. W rozdziale drugim przedstawiona została metodologia badań własnych, z uwzględnieniem problemów pracy, metod, technik i narzędzi badawczych, a także terenu i organizacji badań. Rozdział trzeci to szczegółowa analiza ilościowa i jakościowa wyników badań dotyczących zjawiska niedostosowania społecznego wśród badanej młodzieży. Rozdział czwarty traktuje o niepowodzeniach dydaktycznych gimnazjalistów poprzez wnikliwą analizę zebranego materiału badawczego. Wskazuje główne przyczyny niepowodzeń edukacyjnych. Rozdział piąty stanowi syntezę dwóch poprzednich rozdziałów z próbą ustalenia wzajemnych związków przenikających się zjawisk: niedostosowania społecznego i niepowodzeń dydaktycznych. Pracę zamyka podsumowanie w postaci wniosków końcowych i tam też zostały zawarte wynikające z przeprowadzonych badań postulaty.
URI
http://hdl.handle.net/11716/2863
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Prace Monograficzne - Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image