Search
Now showing items 1-10 of 15
Teaching of national languages in the V4 countries
(Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2016)
The monograph is a result of the common research of a team composed of four university workplaces in the V4 countries: the Czech Republic, Hungary, Poland and Slovakia. The original purpose of the V4 was to establish “forms ...
Postprawda jako narzędzie konstruowania rzeczywistości: przykład Amber Gold
(2019)
Autorzy diagnozują współczesność jako zdominowaną przez medialne kreacje, koncentrują
się przy tym na pojęciu postprawdy. Wskazują na sposoby konstruowania wiarygodnych obrazów
rzeczywistości poprzez specjalne strategie ...
Uczeń jako aktor kulturowy : polonistyka szkolna w warunkach płynnej nowoczesności
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2013)
Autor niniejszej pracy stawia sobie za cel przygotowanie nauczycieli do udanego
i sprawnego wykorzystania możliwości przywrócenia polonistyce szkolnej
wymiaru podmiotowego. Zgromadzony transdyscyplinarny zestaw ...
Szekspir wśród znaków kultury polskiej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2012)
Na tom niniejszy składają się studia i szkice obejmujące zakresem tematycznym wiek XIX i XX, jak też pierwszą dekadę wieku XXI. W tym czasie zmieniały się style recepcji dzieł Szekspira, z różną intensywnością dramatopisarz ...
Tragizm, wiedźmy i Elsynor : co Szekspir mówi dzieciom we współczesnej szkole
(2012)
The article discusses the presence of Shakespeare’s works in the existing core curriculum and textbooks for the
Polish language classes. The author analyses the propositions to the work with texts by Shakespeare in school ...
Antropologia literacka jako perspektywa dla dydaktyki polonistycznej
(2010)
The text indicates literary anthropology as a method offering Polish studies at school
interpretation tools adequate to after-modern cultural conditions. However, the structural
paradigm of the humanities is recognized ...
Odtekstowić świat: poetyckie afordancje w projekcie Dom wzgórz
(2015)
Autor omawia współczesne uwarunkowania kulturowe, pozwalające jednostkom na samodzielne
konstruowanie tożsamości. Podkreśla również, iż w obszarach sztuki i nauki dochodzi
obecnie do wykraczania poza klasyczne podziały ...
Edukacja performatywna jako skuteczny model nauczania
(2014)
The article presents the author’s own teaching method, learner as a cultural actor, used on
elective courses devoted to the theatre. It discusses the ways of theatricalization of learning
space, shows how to combine ...
Transmedialne „ja” – czyli podmiot performatywny w relacji z kulturą
(2013)
The author discusses the performative production of identity by the reception of films, theatre
and installation art space. The author emphasizes the transgressive way of participation
in cyberspace. Modernist, “locating” ...
Wielopole wielokrotnie: przestrzenna reżyseria afektu
(2019)
The article presents the forms of repetition in the creation and reception of Tadeusz Kantor’s
performances. Krakow cellars, Kantor’s home in Wielopole and school class in Bielkowo
near Łazy in Pomerania connect here the ...