• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Wydział Filologiczny
    • Search
    •   DSpace Home
    • Wydział Filologiczny
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 13

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Teaching of national languages in the V4 countries 

    Pieniążek, Marek; Martina Šmejkalová; Stanislav Štěpáník; János Imre Heltai; Réka Sólyom; Tibor M. Pintér; Silvia Pokrivčáková; Anton Pokrivčák (Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, 2016)
    The monograph is a result of the common research of a team composed of four university workplaces in the V4 countries: the Czech Republic, Hungary, Poland and Slovakia. The original purpose of the V4 was to establish “forms ...
    Thumbnail

    Postprawda jako narzędzie konstruowania rzeczywistości: przykład Amber Gold 

    Bogacz, Monika; Pieniążek, Marek (2019)
    Autorzy diagnozują współczesność jako zdominowaną przez medialne kreacje, koncentrują się przy tym na pojęciu postprawdy. Wskazują na sposoby konstruowania wiarygodnych obrazów rzeczywistości poprzez specjalne strategie ...
    Thumbnail

    Uczeń jako aktor kulturowy : polonistyka szkolna w warunkach płynnej nowoczesności 

    Pieniążek, Marek (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2013)
    Autor niniejszej pracy stawia sobie za cel przygotowanie nauczycieli do udanego i sprawnego wykorzystania możliwości przywrócenia polonistyce szkolnej wymiaru podmiotowego. Zgromadzony transdyscyplinarny zestaw ...
    Thumbnail

    Szekspir wśród znaków kultury polskiej 

    McLuskie, Kate; Sugiera, Małgorzata; Ławski, Jarosław; Próchnicki, Włodzimierz; Powązka, Elżbieta; Budrewicz-Beratan, Aleksandra; Waligóra, Jerzy; Skórzewska, Agnieszka; Łubieniewska, Ewa; Popczyk-Szczęsna, Beata; Hurnik, Elżbieta; Wądolny-Tatar, Katarzyna; Cetera, Anna; Romanowska, Agnieszka; Szwach, Agnieszka; Sztachelska, Jolanta; Janicka, Anna; Stachura-Lupa, Renata; Gajda, Kazimierz; Zeller, Izabela; Latawiec, Krystyna; Skocz, Agata; Woźniak, Monika; Baluch, Alicja; Chrabąszcz, Marta; Pieniążek, Marek; Żurowski, Andrzej; Walaszek, Joanna; Mastela, Olga; Świątkowska, Wanda; Rudzki, Piotr; Kostaszuk-Romanowska, Monika; Sobiecka, Anna; Lesiak, Milan; Karpacz, Katarzyna; Kędziora, Alicja (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2012)
    Na tom niniejszy składają się studia i szkice obejmujące zakresem tematycznym wiek XIX i XX, jak też pierwszą dekadę wieku XXI. W tym czasie zmieniały się style recepcji dzieł Szekspira, z różną intensywnością dramatopisarz ...
    Thumbnail

    Tragizm, wiedźmy i Elsynor : co Szekspir mówi dzieciom we współczesnej szkole 

    Pieniążek, Marek (2012)
    The article discusses the presence of Shakespeare’s works in the existing core curriculum and textbooks for the Polish language classes. The author analyses the propositions to the work with texts by Shakespeare in school ...
    Thumbnail

    Antropologia literacka jako perspektywa dla dydaktyki polonistycznej 

    Pieniążek, Marek (2010)
    The text indicates literary anthropology as a method offering Polish studies at school interpretation tools adequate to after-modern cultural conditions. However, the structural paradigm of the humanities is recognized ...
    Thumbnail

    Na granicy pisma : o technologiach poetyckiego wydarzenia 

    Pieniążek, Marek (2020)
    The article deals with the new possibilities of sharing poetic experience. On selected autobiographical examples of poetic recordings the author discusses the genre status of the voice poetry. Analyses show various ...
    Thumbnail

    Odtekstowić świat: poetyckie afordancje w projekcie Dom wzgórz 

    Pieniążek, Marek (2015)
    Autor omawia współczesne uwarunkowania kulturowe, pozwalające jednostkom na samodzielne konstruowanie tożsamości. Podkreśla również, iż w obszarach sztuki i nauki dochodzi obecnie do wykraczania poza klasyczne podziały ...
    Thumbnail

    Edukacja performatywna jako skuteczny model nauczania 

    Pieniążek, Marek (2014)
    The article presents the author’s own teaching method, learner as a cultural actor, used on elective courses devoted to the theatre. It discusses the ways of theatricalization of learning space, shows how to combine ...
    Thumbnail

    Transmedialne „ja” – czyli podmiot performatywny w relacji z kulturą 

    Pieniążek, Marek (2013)
    The author discusses the performative production of identity by the reception of films, theatre and installation art space. The author emphasizes the transgressive way of participation in cyberspace. Modernist, “locating” ...
    • 1
    • 2

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    Discover

    Author
    Pieniążek, Marek (13)
    Anton Pokrivčák (1)Baluch, Alicja (1)Bogacz, Monika (1)Budrewicz-Beratan, Aleksandra (1)Cetera, Anna (1)Chrabąszcz, Marta (1)Gajda, Kazimierz (1)Hurnik, Elżbieta (1)Janicka, Anna (1)... View MoreSubjectperformance (5)teatr (5)theatre (5)education (3)experience (3)performans (3)affect (2)doświadczenie (2)edukacja (2)poetry (2)... View MoreDate Issued2019 (3)2012 (2)2013 (2)2020 (2)2010 (1)2014 (1)2015 (1)2016 (1)Has File(s)Yes (12)No (1)

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.