• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Rozprawy Doktorskie
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Epistomologiczne podejście do badania trudności w uczeniu się pojęć matematycznych na przykładzie pojęcia granicy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
rozprawa doktorska (9.373MB)
Autor:
Sierpińska, Anna
Promotor:
Zawadowski, Wacław
Język: pl
Data: 1983
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Matematyczno-Fizyczno-Techniczny. Rozprawa na stopień doktora nauk matematycznych wykonana w Instytucie Matematycznym P.A.N. - promotor: doc. dr hab. Wacław Zawadowski.
Streszczenie
Celem pracy jest: 1. Opisanie pojęcia przeszkody w rozwoju osobniczym pojęć matematycznych na przykładzie badania rozwoju pojęcia granicy. 2. Jako drugi cel, podporządkowany temu pierwszemu, ale nie mniej ważny, przyjęliśmy opisanie pewnego podejścia do badań eksperymentalnych w dydaktyce matematyki, opartego z jednej strony na porównaniach historycznych, z drugiej - na wynikach badań psychologicznych Piageta i jego kontynuatorów. Centralnym pojęciem jest pojęcie przeszkody epistemologicznej, które odgrywa rolę busoli zarówno w zamyśle badania jak analizie zebranego materiału. Wybór sytuacji eksperymentalnej zmuszającej do interakcji i komunikowania się, korzystnej zarówno dla rozwoju pojęć u uczniów jak i obserwacji tego rozwoju, jest wynikiem wzięcia pod uwagę wniosków wypływających z badań należących do psychologii społecznej. Głównym wynikiem tej pracy jest sformułowanie pojęcia przeszkody epistemologicznej w rozwoju osobniczym pojęć matematycznych i, na podstawie przeprowadzonych badań dydaktycznych i analizy historycznej, opracowanie listy przeszkód epistemologicznych związanych z osobniczym rozwojem pojęcia granicy.
URI
http://hdl.handle.net/11716/3091
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Rozprawy doktorskie (1960-2014) - dostęp ograniczony do komputerów Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego
  • Rozprawy doktorskie (WMFT)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image