• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Romska społeczność w Republice Czeskiej i sprawy jej edukacji

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Romska społeczność... (439.3KB)
Autor:
Prokop, Jiři
Źródło: Oświata dorosłych wobec jednostek i grup defaworyzowanych : ku społecznej jedności / pod red. nauk. Zofii Szaroty. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [174]-184.
Język: pl
Słowa kluczowe:
Romowie
niedostosowani obywatele
pozycja społeczna
rozwiązania
edukacja
projekty
Romanies
maladjusted citizens
social position
solution
education
projects
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
W ostatnich latach Republika Czeska była krytykowana za politykę wobec romskiej grupy etnicznej, m.in. przez Agendę ONZ, Komitet Helsiński itp. Przedstawiany tutaj tekst jest reakcją na tę krytykę. Pierwsza część tekstu skoncentrowana jest wokół terminu „niedostosowani obywatele", następnie omówiona została pozycja społeczna romskiej grupy etnicznej (bez wątpienia sytuacja romskiej grupy etnicznej jest zła i pogarsza się). Następnie zaproponowane zostały możliwe rozwiązania ich problemów na poziomie: rodziny, szkoły, pracy, sprawiedliwości społecznej. Końcowa część artykułu zawiera charakterystykę obecnych problemów edukacyjnych romskiej grupy etnicznej i opis projektów wprowadzonych w edukacji Romów (klasy zerowe, romscy asystenci nauczycieli itp.).
 
In the recent years the Czech Republic was criticized for the policy towards the Romani ethnic group by the UN Agency, by the Helsinki Council etc. The presented paper is the reaction to this criticism. In the first part of the paper the author deals with the term "maladjusted citizens", the following part deals with the social situation of the Romani ethnic group (without doubt, the situation of the Romani ethic group is bad, and it is continuously getting worse) and also with the possible solutions of their problems. The possible solutions are mentioned on the levels: family, school, work, social impartiality. Finally, the author deals with the current education problems of the Romani ethnic group and presents several tools and projects which are being introduced in the education of the Romanies (preliminary year at primary schools, Romani assistants of teachers etc.).
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/3126
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image