Oferta oświatowa skierowana do repatriantów - rzeczywistość a potrzeby
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Wnęk-Gozdek, Joanna
Źródło: Oświata dorosłych wobec jednostek i grup defaworyzowanych : ku społecznej jedności / pod red. nauk. Zofii Szaroty. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012. - S. [238]-250.
Język: pl
Słowa kluczowe:
repatriancitożsamość kulturowa
adaptacja
edukacja
repatriates
cultural identity
adaptation
education
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
W artykule przedstawiono problematykę repatriacji ze szczególnym uwzględnieniem form
wsparcia edukacyjnego. W pierwszej części przeanalizowano terminologię dotyczącą procesu
repatriacji. Następnie skupiono się na problemach, na jakie napotykają repatrianci
po powrocie do Polski. W trzeciej części omówiono wybrane oferty edukacyjne z uwzględnieniem
potrzeb najstarszego pokolenia. Rozważania o charakterze teoretycznym zostały
uzupełnione materiałem badawczym uzyskanym w drodze wywiadów z repatriantami zamieszkującymi
krakowski dom pomocy społecznej. The article presents the issues of repatriation with particular emphasis on forms of educational
support. The first part examines the terminology relating to the repatriation process.
Then focus on the problems faced by returnees after returning to Polish. The third section
discusses selected educational offers including the needs of the older generation. Considerations
of theoretical research has been supplemented by material obtained through
interviews with repatriates living in social welfare home in Krakow.