Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNychkalo, Nellyapl_PL
dc.date.accessioned2018-09-18T11:48:44Z
dc.date.available2018-09-18T11:48:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationLabor et Educatio. 2017, nr 5, s. [89]-106pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/3183
dc.description.abstractW artykule zostały ukazane główne postanowienia Koncepcji nowej szkoły ukraińskiej, specyfika prac przygotowawczych do zatwierdzenia przez Radę Ministerstwa Edukacji i Nauki Ukrainy oraz Zarządzenia Gabinetu Ministrów Ukrainy nr 98 z 14.12.2016 r. w sprawie zatwierdzenia koncepcji realizacji polityki państwa w obszarze reformy ogólnokształcącej szkoły średniej „Nowa szkoła ukraińska” na okres do 2029 roku. Wyróżnione zostały składowe koncepcji, takie jak: kierunki oraz zadania wdrożeniowe zgodnie z każdym kierunkiem. Zostały także przeanalizowane takie obszary jak: znaczenie i treść głównych kompetencji absolwenta szkoły średniej (komunikacja z państwem (język ojczysty w przypadku różnic) i języków obcych, umiejętności matematyczne, kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych i technologii, kompetencje informacyjne i cyfrowe, umiejętności życiowe, kompetencje obywatelskie, przedsiębiorczość, ogólne umiejętności kulturowe, znajomość środowiska naturalnego i zdrowy styl życia). Opisano podejścia do rozwoju nowego standardu ogólnego szkolnictwa średniego. Przedstawiono trzy główne etapy reformy, które zostaną przeprowadzone w latach 2018-2029. Zwrócono uwagę na nową ustawę Ukrainy „O edukacji” (2017).pl_PL
dc.description.abstractThe main provisions of the Concept of the new Ukrainian school, peculiarities of the preparatory work for its approval by the Board of the Ministry of Education and Science of Ukraine and the Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine No.988-p of 14.12.2016 On Approving the Concept for the Implementation of State Policy in the Field of General Secondary Education Reform “New Ukrainian School” for the period up to 2029 have been revealed. The components of the Concept, directions, tasks of implementation in accordance with each direction are highlighted. The significance and content of the main competences of the graduate of high school (communication with the state (native in case of difference) and foreign languages, mathematical literacy, competence in natural sciences and technologies, information and digital competence, life skills, social and civil competencies, entrepreneurship, general cultural literacy, environmental literacy and healthy life) have been analyzed. The approaches to the development of a new standard of general secondary education are described. Three main stages of the reform, which will be carried out in 2018-2029 have been described. The attention to the new Law of Ukraine "On Education" (2017) has been drawn.en_EN
dc.language.isoenpl_PL
dc.subjectnowa szkoła ukraińskapl_PL
dc.subjectkoncepcjapl_PL
dc.subjectstandard kształceniapl_PL
dc.subjectkluczowe kompetencjepl_PL
dc.subjectetapy reformpl_PL
dc.subjectustawa „O edukacji”pl_PL
dc.subjectnew ukrainian schoolen_EN
dc.subjectconcepten_EN
dc.subjectstandard of educationen_EN
dc.subjectkey competencesen_EN
dc.subjectstages of reformen_EN
dc.subjectlaw "On education"en_EN
dc.title“New Ukrainian school” : the present and the view to the futureen_EN
dc.title.alternative„Nowa szkoła ukraińska” : teraźniejszość i spojrzenie na przyszłośćpl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord