• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 5/2017
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Labor et Educatio
  • Labor et Educatio ; Nr 5/2017
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Studying linguistics at the UK’s universities

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Studying linguistics... (725.7KB)
Autor:
Bidyuk, Natalya
Źródło: Labor et Educatio. 2017, nr 5, s. [125]-136
Język: en
Słowa kluczowe:
językoznawstwo
kształcenie zawodowe
Wielka Brytania
program nauczania
edukacja
linguistics
professional training
Great Britain
syllabus
education
Data: 2017
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
W artykule omówiono problem profesjonalnego wyszkolenia lingwistów na brytyjskich uczelniach. Na podstawie danych zgromadzonych przez UCAS obliczono, że ostatnie tendencje na uniwersyteckich kampaniach wstępnych w latach 2008–2016 świadczą o stopniowym, ale stabilnym wzroście liczby kandydatów pragnących kontynuować karierę w dziedzinie językoznawstwa. Przedstawiono charakterystyczne cechy organizacji szkoleń zawodowych lingwistów. Wskazano, że kształcenie zawodowe lingwistów na brytyjskich uczelniach jest głównie ukierunkowane na nauki humanistyczne; studia licencjackie i podyplomowe z językoznawstwa oferują szeroki wachlarz kwalifikacji. Wspomniano, że Agencja ds. Zapewnienia Jakości opracowała deklarację Subject Benchmark Statement w dziedzinie językoznawstwa (na stopniach licencjata z wyróżnieniem), gdzie można odnaleźć, jakie oczekiwania powinni spełniać absolwenci w zakresie wiedzy, umiejętności i rozumienia na koniec studiów. Zauważono, że po ukończeniu studiów specjaliści z zakresu językoznawstwa są poszukiwani w wielu różnych gałęziach przemysłu.
 
The article deals with the problem of professional training of linguists at the UK’s universities. Based on the data accumulated by UCAS it has been calculated that recent trends in university admission campaigns during 2008-2016 prove gradual but stable increase in the number of applicants wishing to pursue career in Linguistics. The characteristic features of the organization of linguists’ professional training have been outlined. It has been indicated that professional training of linguists at the UK’s universities is mainly oriented toward humanities; undergraduate and postgraduate education in Linguistics offers a wide range of qualifications. It has been mentioned that Quality Assurance Agency has developed Subject Benchmark Statement for Linguistics (for bachelor’s degrees with honours), where one can find what can be expected of a graduate in the subject, in terms of what they might know, do and understand at the end of their studies. It has been noted that after graduation future specialists in linguistics are in demand in a wide variety of industries.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/3185
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Labor et Educatio ; Nr 5/2017

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image