Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 12
Dobór i układ treści w szkolnym podręczniku geografii
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1979)
Materializm funkcjonalny w nauczaniu geografii
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1980)
W niniejszej pracy pragniemy dać wyraz przekonaniu, że teoria materializmu funkcjonalnego winna stać się podstawą
formułowania celów i ich realizacji w zakresie nauczania geografii w szkole ogólnokształcącej. W kolejnych ...
Cele nauczania geografii
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1991)
Centralnym zagadnieniem w rozważaniach nad procesem edukacji powinny być cele kształcenia. Wszystko bowiem, co
dotyczy programów i materiału nauczania, metod i środków dydaktycznych oraz kontroli i oceny uczniów, jest ...
Ideowe źródła i tożsamość geografii
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2011)
Podstawowym założeniem prezentowanej pracy jest przekonanie, że uznanie geografii za dziedzinę przestarzałą jest
przedwczesne i wynika z niezrozumienia prawdziwego sensu jej istnienia. Aby to wykazać, dokonana została ...
Zmiany programowe nauczania geografii w rzeczywistości szkolnej na przykładzie gimnazjum
(2014)
Zmiany strukturalne i programowe wprowadzone w systemie kształcenia w Polsce w ostatnich
latach nie pozostały bez wpływu na miejsce i pozycję geografii w systemie szkolnym.
Nowe rozwiązania programowe z 2009 r., wprowadzające ...
Źródła innowacji pedagogicznych w nauczaniu i uczeniu się geografii – wybrane zagadnienia
(2014)
Termin innowacja pojawia się często w różnych kontekstach. W ostatnich latach obserwujemy
wzrost liczby publikacji o innowacjach pedagogicznych w dydaktyce geografii.
Zainteresowanie tą tematyką wynika z wielu czynników. ...
Walory turystyczne wybranych regionów Spitsbergenu
(2012)
The paper presents different attractions of Spitsbergen: geological, geomorphological and
glaciological objects and processes, as well as industrial sites especially connected with
coalmining, which constitute the group ...
Szkolnictwo wyższe w Portugalii, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia w zakresie geografii i geologii
(2015)
Celem artykułu jest przedstawienie istotnych cech szkolnictwa wyższego Portugalii, będącego
częścią europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego, ze szczególnym uwzględnieniem
kształcenia geograficznego i geologicznego. ...
Co zostało z idei jedności geografii?
(2011)
Trying to analyze and assess particular scientific, educational and philosophical concepts of
Wacław Nałkowski, one should not lose sight of what is his greatest achievement, what was
his main concern and care throughout ...
Czym jest zmysł geograficzny?
(2011)
„Geographical sense” is one of the original ideas of Wacław Nałkowski. He defined it as one
of the characteristics of human perception and thinking, which manifests itself in such a
way, that the whole variety of human ...