Komunikacja społeczna samorządu terytorialnego miast tworzących Górnośląski Związek Metropolitalny
View/ Open
Author:
Mańka-Szulik, Małgorzata
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor:
Pokorna-Ignatowicz, Katarzyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
polityka informacyjnamarketing terytorialny
samorząd
strategia komunikacyjna
media relations
information policy
territorial marketing
local government
communication strategy
media relations
Date: 2019-02-01
Metadata
Show full item recordDescription:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Wydział Politologii. Praca doktorska napisana pod kierunkiem prof. nadzw. dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz.Abstract
Rozprawa „Komunikacja społeczna samorządu terytorialnego miast tworzących Górnośląski Związek Metropolitalny”
podejmuje temat relacji informacyjnych między administracją terenową a lokalną publicznością medialną.
Omawia teoretyczne i praktyczne aspekty procesu udostępniania wiadomości istotnych dla integracji i aktywizacji
członków wspólnoty samorządowej.
Analizując politykę komunikacyjną na wyodrębnionym polu badawczym jakie tworzyły miasta na prawach powiatu skupione
w Górnośląskim Związku Metropolitalnego prezentuje nakłady ponoszone przez samorząd na promocję i przybliża dostępne
narzędzia upowszechniania informacji. Opisuje też aktywność medialną samorządów z perspektywy odbiorców.
Wskazując na strategie komunikacyjne podejmuje temat kontrowersji wokół mediów samorządowych i ich obecności na
konkurencyjnym rynku medialnym, gdzie wraz z postępem technologicznym samorząd obecny jest nie tylko jako wydawca
prasy, lecz także dysponent serwisów internetowych i społecznościowych.
W dysertacji przedstawiono wyniki badań prasoznawczych oraz badań opinii prowadzonych wśród mieszkańców. Celem było
ukazanie stanu faktycznego w sferze społecznego postrzegania mediów samorządowych oraz ustalenie roli i znaczenia
tych środków masowego przekazu dla urzeczywistniania prawa mieszkańców do pozyskiwania sprawdzonych i rzetelnych
informacji. The aim of this dissertation thesis entitled “Social communication of local government of the cities which form the
Metropolitan Association of Upper Silesia” is to present relations between local authorities and local government
media.
It outlines theoretical and practical aspects of information sharing, relevant to integration and activation of
local government community.
By investigation of communication policy in the research field, consisting of cities (with powiat status) within
Metropolitan Association of Upper Silesia, it presents expenditures targeted at city promotion and provides tools
available in the process of information spreading. The objective of this thesis is to describe local governments'
activity from recipients' perspective.
The examination of communication strategies helps to investigate the controversy around local government media and
its presence on the competitive market, where -thanks to technological development- local government is not only a
press publisher, but also the internet and social services operator.
The aim of this thesis is to present the research results and residents' opinions about media. It concentrates on
the their perception of local government media and establishes its role and significance in residents' right to
obtain reliable information.