Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.editorKulpa, Janpl_PL
dc.contributor.editorUrbańczyk, Franciszekpl_PL
dc.date.accessioned2019-01-16T12:14:10Z
dc.date.available2019-01-16T12:14:10Z
dc.date.issued1972
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/3961
dc.description.abstractWiedza pedagogiczna stanowi zasadniczą cechę wyróżniającą zakłady kształcenia nauczycieli. Im poważniejszy zakład kształcenia nauczycieli, tym poważniej potraktowane są w jego programach przedmioty pedagogiczne. Jest to szczególnie ważne w uczelniach wyższych kształcących nauczycieli, w których nie można zagubić troski o szersze spojrzenie na sprawy nauczycielskie, o kulturę pedagogiczną ściśle zespoloną z bogatą problematyką społeczną, niezbędną dla współczesnego nauczyciela. Nauczanie przedmiotów pedagogicznych ma stosunkowo mało opracowań metodycznych, a zupełny ich brak daje się odczuwać w uczelniach wyższych. Wydaje się więc pilną sprawą podjęcie prac z tego zakresu dla poznania stanu rzeczywistego, dla ukazania stosowanych różnych form zajęć, dla wzajemnego poinformowania się o ich organizacji a wreszcie dla przeprowadzenia prób oceny ich efektywności. W prezentowanych artykułach Części II znajdują się: - propozycje badań, ich tematów, dotyczących problematyki wychowawczej w uczelniach kształcących nauczycieli, - sprawozdania, propozycje i oceny różnych rodzajów ćwiczeń z pedagogiki, opartych na artykułach z czasopism, na pracy z tekstem, na hospitacjach i wycieczkach pedagogicznych, - rozważania na temat wykładu z psychologii oraz prób naturalnego zainteresowania słuchaczy problematyką psychologiczną, - próba określenia, przygotowania do pracy zawodowej studentów WSP w świetle ich ciągłej praktyki szkolnej. Przedstawione prace i badania przeprowadzono w Wyższej Szkole Pedagogicznej na studiach pięcioletnich, dysponujących skromnym wymiarem godzin zajęć. Ukazują one różne próby organizacji pracy, wskazują na konieczność dobierania najskuteczniejszych form do określonego materiału. Zapoznanie się z nimi, krytyczna ocena ich skuteczności, może zachęcać do poszukiwania lepszych rozwiązań, pobudzać pomysłowość, pogłębiać organizację studiowania nauk pedagogicznych, zachęcać do dzielenia się własnymi lepszymi doświadczeniami.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.titleRocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 45. Prace Pedagogiczne 1pl_PL
dc.typeCzasopismopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord