Show simple item record

dc.contributor.authorKaźmierczak, Danutapl_PL
dc.date.accessioned2019-04-15T10:31:43Z
dc.date.available2019-04-15T10:31:43Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationBezpieczeństwo współczesnego świata. Część 2. Wymiar narodowy / redakcja naukowa Janusz Falecki, Paweł Łubiński. - Kraków : Wydawnictwo Drukarnia Styl Anna Dura, 2019. - S. 195-209pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/4747
dc.description.abstractWspółcześnie jesteśmy świadkami głębokiej i wielowymiarowej transformacji cyfrowej usług, produktów i modeli biznesowych, która w efekcie daje nową jakość życia, ale także potęguje istniejące lub tworząc nowe zagrożenia. Zmieniają się przez to zadania i możliwości edukacji dla bezpieczeństwa. Może ona korzystać ze sprawdzonych już koncepcji, jakie oferuje przemysł: poziomą i pionową integrację procesów i nowoczesne metody gromadzenia i analizy danych, by dostarczać spersonalizowane produkty szkoleniowe (spójne i interdyscyplinarne programy i kursy) decydujące o skuteczności kształcenia(szkolenia). Celem artykułu jest analiza zastosowania nowych rozwiązań w edukacji dla bezpieczeństwa z uwzględnieniem wyzwań, jakie niesie ze sobą współczesne środowisko bezpieczeństwa a także ograniczeń biologicznych czy prawnych. Autorka nakreśliła potrzebę projektowania interdyscyplinarnych programów prewencyjnych czy szkoleniowych i omówiła przykładowe metody kształcenia (szkolenia) gwarantujące efektywność, czyli profesjonalnie wykształcone kadry/ wyszkolonych cywilów potrafiących reagować na zaistniałe zagrożenia używając odpowiednich do tego celu sił i środków.pl_PL
dc.description.abstractNowadays, we witness the deep and multidimensional digital transformation of services, products and business models, which creates new quality of life but also strengthens existing threats or creates new ones. This results in changes in security education, its tasks and opportunities. It is possible to use already tested solutions offered by the business sector: vertical and horizontal integration of processes and new methods of data collection and analysis in order to deliver personalized training services (products) (coherent and interdisciplinary programs and courses) which determine effective teaching process. The aim of the paper is to provide the analysis of implementation of new solutions in security education considering challenges the contemporary security environment creates and biological and legal limitations. The author indicates the necessity to design interdisciplinary projects/ courses and discusses the exemplary teaching (training) methods that could guarantee effectiveness, i.e. professionally educated staff/trained civilians who react to the threats using right means and capacity.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.titleSzanse i wyzwania dla edukacji dla bezpieczeństwapl_PL
dc.title.alternativeOpportunities and challenges for security educationen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record