• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Linguistica
  • 2008, Studia Linguistica 4
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Linguistica
  • 2008, Studia Linguistica 4
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formy pierwszej osoby liczby pojedynczej czasu teraźniejszego w dyskursie szkolnym

Thumbnail
View/Open
Formy pierwszej osoby... (762.5Kb)
Author:
Słabczyński, Robert
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 62, Studia Linguistica 4 (2008), s. [414]-435
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2008
Metadata
Show full item record
Abstract
The way of functioning of teachers' "I" in configuration of different personal relationships (existing in the situation of classroom communication) is very important for the reason of the role that a teacher plays in the process of the transmission of knowledge. As a person responsible for organization, the course of, and success of the process he/she uses different pragmatic and linguistic means in order to control pupil's mental activity, to present knowledge of a particular field in a way easy to understand for an addressee less acquainted with a discipline. In consequence "I" appears as an authoritative (in valuation acts as well as in explanations), performative (in polite expressions and in acts of controlling pupils' behaviour), and equipotential one (in quotations and echolalic reduplications of pupils' utterances).
URI
http://hdl.handle.net/11716/4875
Collections
  • 2008, Studia Linguistica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image