• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Linguistica
  • 2008, Studia Linguistica 4
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Linguistica
  • 2008, Studia Linguistica 4
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Formy pierwszej osoby liczby pojedynczej czasu teraźniejszego w dyskursie szkolnym

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Formy pierwszej osoby... (762.5KB)
Autor:
Słabczyński, Robert
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 62, Studia Linguistica 4 (2008), s. [414]-435
Język: pl
Data: 2008
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The way of functioning of teachers' "I" in configuration of different personal relationships (existing in the situation of classroom communication) is very important for the reason of the role that a teacher plays in the process of the transmission of knowledge. As a person responsible for organization, the course of, and success of the process he/she uses different pragmatic and linguistic means in order to control pupil's mental activity, to present knowledge of a particular field in a way easy to understand for an addressee less acquainted with a discipline. In consequence "I" appears as an authoritative (in valuation acts as well as in explanations), performative (in polite expressions and in acts of controlling pupils' behaviour), and equipotential one (in quotations and echolalic reduplications of pupils' utterances).
URI
http://hdl.handle.net/11716/4875
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2008, Studia Linguistica 4

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image