• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Linguistica
  • 2011, Studia Linguistica 6
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Linguistica
  • 2011, Studia Linguistica 6
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Współczesne listy uczniowskie wobec tradycji epistolarnej

Thumbnail
View/Open
Współczesne listy uczniowskie... (367.0Kb)
Author:
Jaklińska-Ciągło, Joanna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 107, Studia Linguistica 6 (2011), Dialog z tradycją, cz. 1, s. [50]-59
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2011
Metadata
Show full item record
Abstract
The following article is based on the texts which the junior high school students wrote in class. The assigned topic was: Epistolography: the art of the past? The students were presented with a linguistic challenge, the opportunity to enter into the dialogue with tradition. Writing texts based on the 17th century letters as well as on contemporary e-mails, the students had to deal with the traditional epistolary form. The research aimed at gauging the students’ skills in writing traditional letters as well as e-mails. The study has revealed that training students in traditional epistolary art could help them communicate via e-mail more successfully. The training, however, cannot consist only in practising conventional phrases. It is essential that students see letter-writing not as a futile outdated pursuit but as valuable set of skills helpful in self-expression.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4912
Collections
  • 2011, Studia Linguistica 6

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image