• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wskaźniki znaczenia w poemacie Widma Tadeusza Gajcego

Thumbnail
View/Open
Wskaźniki znaczenia w poemacie... (351.3Kb)
Author:
Binek, Paweł
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 115, Studia Linguistica 7 (2012), Dialog z tradycją, cz. 2, s. [13]-26
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
The aim of the article is to present the indices of meaning in Tadeusz Gajcy’s poem Widma. The poetic index of meaning is a type of context which determines how the text is understood. The first section of this paper focuses on the general rules of semantic integration of a poetic utterance. The second one presents a reconstruction of the poem’s historical context. The final, third section, offers an interpretation of Widma.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4937
Collections
  • 2012, Studia Linguistica 7
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image