• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Społecznych (WPL)
  • Monografie / Rozdziały (WPL)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Społecznych (WPL)
  • Monografie / Rozdziały (WPL)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja dla bezpieczeństwa : istota i uwarunkowania

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Edukacja dla bezpieczeństwa... (3.510MB)
Autor:
Włodarczyk, Ewelina
Sadowska-Wieciech, Elżbieta
Rokitowska, Justyna
Wydawca:
Wydawnictwo LIBRON - Filip Lohner, Kraków
ISBN: 978-83-66269-00-2
Język: pl
Słowa kluczowe:
edukacja dla bezpieczeństwa
bezpieczeństwo
education for safety
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Publikacja sfinansowana przez Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej.
Streszczenie
W dobie proliferacji zagrożeń współczesnego świata szczególnie mocno uwydatnia się potrzeba projektowania i realizacji szeroko pojętej edukacji dla bezpieczeństwa. Stanowi ona jeden z głównych filarów systemu bezpieczeństwa państwa, a co z tym związane, powinna być właściwie definiowana i realizowana, adekwatnie do zagrożeń dostrzeganych przez odbiorców procesu kształcenia i wychowania. Tymczasem widoczna jest niepokojąca tendencja do utożsamiania edukacji dla bezpieczeństwa wyłącznie z przedmiotem nauczania w ramach edukacji formalnej. Takie podejście nie tylko spłyca problematykę edukacji dla bezpieczeństwa i czyni odpowiedzialnymi za realizację jej założeń wyłącznie nauczycieli, lecz dodatkowo stawia pod znakiem zapytania efektywność działań edukacyjnych podejmowanych poza szkołą przez instytucje i organizacje odpowiedzialne za kształtowanie środowiska bezpieczeństwa w kraju. Ważnym, lecz wciąż niewykorzystanym obszarem działań są inicjatywy edukacyjne na rzecz kształtowania środowiska bezpieczeństwa na gruncie pozaformalnym i nieformalnym. Potrzeba rozszerzenia skali działań w zakresie edukacji dla bezpieczeństwa wynika wprost z idei kształcenia ustawicznego. Istnienie pozytywnego i negatywnego wymiaru pojęcia bezpieczeństwa określa potrzebę uwzględnienia w edukacji dla bezpieczeństwa zarówno przeciwdziałania zagrożeniom, jak i reagowania na wyzwania współczesnego świata. Publikacja jest efektem wielu lat badań, poświęconych problematyce edukacji dla bezpieczeństwa. Ma ona charakter opisowy i komparatystyczny. Inspiracją do jej napisania były badania prof. A. Pieczywoka, który zdecydował się poddać pracę pozytywnej recenzji. Autorem części, poświęconej istocie edukacji dla bezpieczeństwa w ujęciu formalnym, pozaformalnym i nieformalnym jest dr Ewelina Włodarczyk. Porównania edukacji dla bezpieczeństwa w ujęciu formalnym w Polsce i na świcie dokonała dr Elżbieta Sadowska-Wieciech, a rys historyczny edukacji dla bezpieczeństwa w Polsce przedstawiła mgr Justyna Rokitowska.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4999
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Monografie / Rozdziały (WPL)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image