Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMichalik, Mirosławpl_PL
dc.date.accessioned2019-06-04T13:12:13Z
dc.date.available2019-06-04T13:12:13Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 167, Studia Linguistica 9 (2014), s. [17]-29pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/5092
dc.description.abstractThe article is a voice in favour of creating a new branch within neurolinguistics which can be described as neurosyntactics. The methodological and terminological aspects of this concept are supported by several factors such as the history of neurology, the linguistic arguments, the development of neuropsychology and neurologopedics (especially aphasiology), and the achievements of neurolinguistics as one of the applied sciences. Additionally, creating space for a new and narrow neurolinguistic speciality within the scientific discourse could produce – apart from serving the research purposes – new practical information for the medical, therapeutic, and educational fields.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectkompetencja składniowapl_PL
dc.subjectneurolingwistykapl_PL
dc.subjectneurosyntaktykapl_PL
dc.subjectsyntactic competenceen_EN
dc.subjectneurolinguisticsen_EN
dc.subjectneurosyntacticsen_EN
dc.titleKompetencja składniowa jako przedmiot badań neurolingwistycznych - wprowadzenie do neurosyntaktykipl_PL
dc.title.alternativeSyntactic competence as a study subject for neurolinguistic research: introduction to neurosyntacticsen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord