Polityczna rozrywka czy nowa retoryka? : w stronę współczesnej widoczności medialnej polityków
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Walecka-Rynduch, Agnieszka
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 210, Studia Linguistica 11 (2016), s. [137]-151
Język: pl
Słowa kluczowe:
MediaEgoMediaPolis
widoczność medialna
polityczna persona
Andrzej Duda
Pudelek.pl
MediaEgo
MediaPolis
media visibility
political persona
Andrzej Duda
Pudelek.pl
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Numerous variables must be considered in an analysis of paradigms used to create the image
of a politician in the contemporary media space. The author aims to describe the changes
that have occurred in Poland in this area since the year 2015 (two concurrent election campaigns),
associated with a completely new way of perception and thus with a new set of tools
used to create the media image of a politician. The discussion is based on an original research
category: a politician understood as a MediaEgo who exists in a complex media and political
reality termed the MediaPolis. The contents of the Pudelek.pl web portal are discussed to
identify the methods used to create the image of one of Polish politicians (who are analyzed
by the author in terms of MediaEgo existence), President Andrzej Duda.
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Wielkie wyłączenie, czyli jak uczyć o „nowych nowych mediach”
Bauer, Zbigniew (2014)The article is dedicated to the ever growing criticism of large IT corporations that are trying to take the full control over the global Internet. The author analyses the reasons of the setback in the reflexion regarding ... -
Security vs. traditional and new media
Idzik, Jakub; Klepka, Rafał (2020)The article presents selected links between security and old and new media. The subject of consideration is the area of communication about security, with particular emphasis on the issue of media coverage of socio-political ... -
Biblioteka Główna Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w mediach społecznościowych
Milc, Piotr (2021)Internet jest jednym z podstawowych narzędzi pracy we współczesnej bibliotece. Stał się również jednym z kanałów komunikacji z czytelnikiem, a także pozyskiwania nowych użytkowników. Rozwój społeczności internetowych ...