Przeglądaj 2003, Studia Psychologica 1 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1-9 z 9
-
Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 14. Studia Psychologica 1
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2003)Niniejszy tom przedstawia wyniki badań i przemyśleń zorientowanych na praktyczne zastosowanie psychologii w procesie edukacji. Część pierwszą otwiera artykuł Stanisława Nieciuńskiego zawierający rozważania nad miejscem ... -
Deklarowane a realizowane zachowania prospołeczne dzieci sześcioletnich
(2003)The aim of the research was to analyse the declared and subsequently realised prosocial behaviour in six-year-old children and to find a correlation between these variables. On the basis of tests on 180 children I concluded ... -
Dziecko i media : reklama w życiu dziecka
(2003)The article presents the impact of television as a powerful medium upon the development of children and the youth. General access to television expressed by a child having their own tv set in their room, by the possibility ... -
Ocena zakresu pamięci bezpośredniej
(2003)The paper proposes a method how to evaluate the range of direct memory and is a practical consequence of the author’s original concept of the class similarity and distance. The memory range coefficients are relative to ... -
Przejawy przemocy wobec rówieśników postrzegane przez uczniów szkół podstawowych
(2003)Nevertheless of a common opinion that bullying is simply a part of school experience some empirical data showed (Cole 1995, Marano 1995, Guetzole 1999) that leaving this kind of behaviour without any intervention may ... -
Różnice indywidualne a ograniczenia rozwoju związane z funkcjonowaniem szkoły - implikacje dla psychologicznego kształcenia nauczycieli
(2003)The paper presents challenges for school environment connected with development of creative attitudes in educational process through influence on teachers personal and interpersonal features determined co-operation with ... -
Społeczeństwo wobec osób niepełnosprawnych - postawy i ich determinanty
(2003)There are various social attitudes towards disabled people. These attitudes are expressed through all their components: cognitive (knowledge and believes related to disabled people), emotional (emotional judgements) and ... -
Współczesne modele integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych
(2003)The process of education and revalidation of children presenting health and developmental disorders is so specific and diversified, that it is impossible to perform it by means of one method implemented in the structure ... -
Założenia psychologii humanistycznej a proces edukacji
(2003)The article contains a presentation of guidelines of humanistic psychology, performed in the background of a statements of a paradigm constituting strict scientific directions in psychology. Considerations lead to the ...