• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2003, Studia Psychologica 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Psychologica
  • 2003, Studia Psychologica 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 14. Studia Psychologica 1

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
AAPC. 14. Studia Psychologica 1 (7.199MB)
Autor:
Kaiser, Jan
Wrona, Leszek
Redaktor:
Kaiser, Jan
Wrona, Leszek
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków
ISSN: 1643-6512
Język: pl
Data: 2003
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Niniejszy tom przedstawia wyniki badań i przemyśleń zorientowanych na praktyczne zastosowanie psychologii w procesie edukacji. Część pierwszą otwiera artykuł Stanisława Nieciuńskiego zawierający rozważania nad miejscem psychologii humanistycznej w procesie edukacji. Kolejna praca ma charakter przeglądowy, a tezy publicystyczne stanowią wprowadzenie do dyskusji nad relacją między różnicami indywidualnymi a czynnikami ograniczającymi rozwój jednostki. Dwa następne artykuły - również poglądowe - stanowią próbę uporządkowania problematyki dzieci niepełnosprawnych. Część drugą, poświęconą osobowości i zachowaniom społecznym, rozpoczyna artykuł Grażyny Rudkowskiej prezentujący wyniki badań i rozważań teoretycznych nad zachowaniami prospołecznymi dzieci przedszkolnych. Praca wnosi wiele informacji nowych i przydatnych w praktyce pedagogicznej. Społecznie ważny i bolesny temat rozwija Maria Kliś w artykule poświęconym postrzeganiu przemocy przez uczniów. Wnioski z tego opracowania nie napawają optymizmem, pobudzają jednak do refleksji nad źródłami opisywanego stanu rzeczy. Ostatnia, trzecia część opracowania zawiera nowe interpretacje zjawisk znanych oraz propozycje nowych podejść metodologicznych. Maria Kielar-Turska niezwykle wnikliwie ukazuje wpływ percepcji reklamy na psychikę dziecka. Wpływ ten okazuje się być bardziej złożony niż można byłoby przypuszczać. Tę część zamyka opracowanie Leszka Wrony na temat pomiaru zakresu pamięci. Praca, z pozoru teoretyczna, przedstawia metodę pomiaru pojemności pamięci opartą na autorskiej statystycznej teorii podobieństwa. Metoda ta może mieć zastosowanie w diagnozie skuteczności uczenia się szkolnego. Oddajemy zatem do rąk czytelników tom, który - mamy nadzieję - dostarczy przesłanek do refleksji nad praktycznymi zastosowaniami psychologii.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5861
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2003, Studia Psychologica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image