Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.editorKaiser, Janpl_PL
dc.contributor.editorWrona, Leszekpl_PL
dc.date.accessioned2019-09-17T14:46:27Z
dc.date.available2019-09-17T14:46:27Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1643-6512
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/5861
dc.description.abstractNiniejszy tom przedstawia wyniki badań i przemyśleń zorientowanych na praktyczne zastosowanie psychologii w procesie edukacji. Część pierwszą otwiera artykuł Stanisława Nieciuńskiego zawierający rozważania nad miejscem psychologii humanistycznej w procesie edukacji. Kolejna praca ma charakter przeglądowy, a tezy publicystyczne stanowią wprowadzenie do dyskusji nad relacją między różnicami indywidualnymi a czynnikami ograniczającymi rozwój jednostki. Dwa następne artykuły - również poglądowe - stanowią próbę uporządkowania problematyki dzieci niepełnosprawnych. Część drugą, poświęconą osobowości i zachowaniom społecznym, rozpoczyna artykuł Grażyny Rudkowskiej prezentujący wyniki badań i rozważań teoretycznych nad zachowaniami prospołecznymi dzieci przedszkolnych. Praca wnosi wiele informacji nowych i przydatnych w praktyce pedagogicznej. Społecznie ważny i bolesny temat rozwija Maria Kliś w artykule poświęconym postrzeganiu przemocy przez uczniów. Wnioski z tego opracowania nie napawają optymizmem, pobudzają jednak do refleksji nad źródłami opisywanego stanu rzeczy. Ostatnia, trzecia część opracowania zawiera nowe interpretacje zjawisk znanych oraz propozycje nowych podejść metodologicznych. Maria Kielar-Turska niezwykle wnikliwie ukazuje wpływ percepcji reklamy na psychikę dziecka. Wpływ ten okazuje się być bardziej złożony niż można byłoby przypuszczać. Tę część zamyka opracowanie Leszka Wrony na temat pomiaru zakresu pamięci. Praca, z pozoru teoretyczna, przedstawia metodę pomiaru pojemności pamięci opartą na autorskiej statystycznej teorii podobieństwa. Metoda ta może mieć zastosowanie w diagnozie skuteczności uczenia się szkolnego. Oddajemy zatem do rąk czytelników tom, który - mamy nadzieję - dostarczy przesłanek do refleksji nad praktycznymi zastosowaniami psychologii.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.titleAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 14. Studia Psychologica 1pl_PL
dc.typeCzasopismopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord