• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2006, Studia Logopaedica 1
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Logopaedica
  • 2006, Studia Logopaedica 1
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Wartościowanie z pomocą predykatywu modalnego powinien na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Wartościowanie z pomocą predykatywu... (874.2KB)
Autor:
Maliszewska, Teodozja
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 31, Studia Logopaedica 1 (2006), s. [131]-153
Język: pl
Data: 2006
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Analyzing both teachers' and pupils’ utterances (recorded at primary and secondary school) the author focuses mainly on the relations between deontic, alethic, epistemic, and evaluative (referring to stating the value and emotional valuing) modalities. The modal characteristic is accompanied by stating some important parameters of the pragmatic background of classroom utterances including typical dialogue communication as well as rhetoric (oratorical) one. Presented in the paper examples of valuing by means of predicate “powinien” (should/ought to) may be recognized as a determinant of teacher’s language skills (different grades of destination competence) and also pupil’s language skills (intermediate and approximate competences) within linguoeducational competence aimed at developing pupils’ language and changing “horizons” of knowledge on particular levels of school education. The teachers' and pupils' utterances with the modal verb “powinien” may be considered in respect of proportions within abilities of expressing axiological and praxeological opinions referring to teachers’ methodical abilities as well as to both teachers’ and pupils* general axiological knowledge (cultural competence).
URI
http://hdl.handle.net/11716/5969
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2006, Studia Logopaedica 1

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image