• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kulturowy dyskurs edukacyjny. Cechy. Gramatyka. Tekstologia komunikacyjna

Thumbnail
View/Open
Kulturowy dyskurs edukacyjny... (754.2Kb)
Author:
Rittel, Teodozja
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 31, Studia Logopaedica 1 (2006), s. [362]-382
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Date: 2006
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper deals with an extended description of communication formulating in comparison both with usual educational discourse and disordered logopaedic discourse. Cultural educational discourse is multitextual, processual, and - as a didactic activity - purposeful. It includes communication, reconstruction, and reading meanings of different signal systems. Contextualization of meanings, which depends on building intellectual and emotional discourse community due to adequate „textual choices” and their proper localization (contextual) references, is also discussed in the paper. However, communicational text linguistics discovers that some chosen texts have common interpretation showing ways of comprehension and indicating if meanings included in the texts should be developed and with what texts and contexts. Text in discourse is negotiated (subject matter), transferred from other discourses (re- contextualization), and contextualized from the beginning (building the text). Text features are consisted of conceptualization and recontextualization of subjects with the use of different functional styles and text types.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5983
Collections
  • 2006, Studia Logopaedica 1
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image