Przeglądaj Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP) według autora "Parys, Katarzyna"
-
Ciągłość i zmiany w systemie kształcenia specjalnego – ujęcie normatywne i funkcjonalne
Parys, Katarzyna (2017)In the article the changes that were occurring with time in the Polish special education system are presented. The highlighted areas include: − subject of special education − goal of special education − forms of special ... -
Kształtowanie się obrazu samego siebie u uczniów upośledzonych umysłowo starszych klas szkoły podstawowej
Pilecki, Jan; Parys, Katarzyna (1996) -
Młodzież upośledzona umysłowo w stopniu lekkim wobec cierpienia
Parys, Katarzyna; Trojańska, Małgorzata (1997) -
Poglądy i działalność Marii Grzegorzewskiej podstawą refleksji na temat twórczości pedagogów specjalnych
Parys, Katarzyna (2014) -
Problemy edukacji i rewalidacji dzieci niepełnosprawnych
Pilecka, Władysława; Ficek, Roman; Moulin, Jean-Paul; Sołtysiak, Teresa; Mąka, Janusz; Brańka, Zofia; Kuźma, Mariola; Janiszewska-Nieścioruk, Zdzisława; Tylewska-Nowak, Beata; Lausch-Żuka, Jolanta; Maurer, Alicja; Bołtuć, Iwona; Kościółek, Maria; Pilecki, Jan; Parys, Katarzyna; Pisarek, Arkadiusz; Wolski, Andrzej; Szychowiak, Barbara; Walczak, Grażyna; Jarczyk, Jacek; Kulczycka, Ewa; Kupisiewicz, Małgorzata; Cieszyńska, Jagoda; Bidziński, Karol; Jarząb, Alicja (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1996)W wielu krajach świata podejmuje się prace badawcze nad funkcjonowaniem dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W Polsce wzbogaca się formy opieki i kształcenia tych osób. Wielokierunkowy rozwój szkolnictwa ... -
Przestrzenie życia osób z niepełnosprawnością
Olszewski, Sławomir; Parys, Katarzyna; Trojańska, Małgorzata (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2012)Celem naszej publikacji jest ukazanie szans i możliwości przystosowania osób z niepełnosprawnością do wymogów życia we współczesnym złożonym świecie. Pragniemy wskazać zarówno na elementy przestrzeni życiowej, które ... -
Rozumieć chaos. Rzecz o terminach i znaczeniach im nadawanych w pedagogice specjalnej
Olszewski, Sławomir; Parys, Katarzyna (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2016)Terminologia stosowana w obrębie określonej dyscypliny naukowej zaświadcza o jej tożsamości, kierunkach i dynamice zmian, a także związkach z innymi dyscyplinami. Rozwój pedagogiki specjalnej, poszerzenie jej zakresu, ... -
Stymulacja psychoruchowego rozwoju dzieci o obniżonej sprawności umysłowej
Pilecka, Władysława; Łakomy, Dorota; Trojańska, Małgorzata; Parys, Katarzyna; Olszewski, Sławomir; Majewicz, Piotr; Gruntkowski, Zygmunt; Konarska, Monika; Kościółek, Maria; Pilecki, Jan; Wolska, Danuta; Wolski, Andrzej (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1995) -
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością wobec tradycji i innowacji. T. 4.1
Gunia, Grażyna; Ochman, Agnieszka; Trojańska, Małgorzata; Dormus, Katarzyna; Zaorska, Marzenna; Twardowski, Andrzej; Parys, Katarzyna; Czyż, Anna; Dyduch, Ewa; Szymajda, Agnieszka; Gołąbek-Jonak, Patrycja; Bora, Anna; Biesiadecka, Magdalena; Mihilewicz, Stanisław; Żuchowska-Skiba, Dorota; Baraniewicz, Danuta; Brudniak, Monika; Buczek, Agnieszka; Sikorski, Jacek; Masłowska, Monika; Michalczyk, Anna; Wolska, Danuta; Superson, Barbara; Pasteczka, Magdalena; Bidziński, Karol; Olszewski, Sławomir; Kościółek, Maria (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017)Niniejszy – czwarty tom cyklicznego opracowania: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością, stanowi kontynuację formuły teoretyczno-empirycznych poszukiwań odpowiedzi na ... -
Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 4.2. Konteksty indywidualne i środowiskowe
Parys, Katarzyna; Mikrut, Adam; Winczura, Barbara; Łaba-Hornecka, Agnieszka; Ochman, Agnieszka; Lew-Koralewicz, Aneta; Aondo-Akaa, Bawer; Konarska, Joanna; Czerwińska, Kornelia; Kocoń, Malwina; Aondo-Akaa, Grażyna; Burczyc, Dorota; Wojciechowski, Franciszek; Opozda-Suder, Sylwia; Minczakiewicz, Elżbieta M.; Kobosko, Joanna; Trojańska, Małgorzata; Biernat, Mateusz; Gunia, Grażyna; Konieczna, Iwona; Skrzetuska, Ewa; Tuchowska, Jagoda; Węsierska, Katarzyna; Gałuszka, Izabella (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2017) -
Wpływ pytań na czas uczenia się tekstów przez dzieci upośledzone umysłowo w stopniu lekkim
Parys, Katarzyna (1995) -
Zajęcia stymulujące sprawność manualną
Parys, Katarzyna (1995)