Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP): Recent submissions
Wyświetlanie pozycji 1421-1434 z 1434
-
Komisja Edukacji Narodowej : kontekst historyczno-pedagogiczny
(Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2014) -
Poglądy Pawła Ksawerego Brzostowskiego w nurcie reform oświatowych doby Komisji Edukacji Narodowej
(2014)In 1767 Paul Brzostowski organized in his estate of Merecz near Vilnius Pawłowska Republic, peasant “state” which was based on the principles of social equality, the right to prosperity and co-governing the country. He ... -
Materiały i źródła do działalności Komisji Edukacji Narodowej dostępne w bibliotekach i archiwach krakowskich
(2014)The below article is to present the current state of the sources for the history of The Commission of National Education, which are stored in the libraries and archives in Cracow. We analysed the source materials found ... -
Wprowadzenie
(2014) -
Przesłanie Komisji Edukacji Narodowej dla współczesności
(2014)The article presents a critical analysis of the achievements of The Commission of National Education, in the context of the ideals and values of the Enlightenment, such as rationalism, utilitarianism, or the cult of ... -
Polityka państw członkowskich i prawne instrumenty Unii Europejskiej na rzecz równouprawnienia płci w edukacji
(2013)The issue of gender inequality in education is of interest not only educational researchers, as it was also reviewed by the European Commission, which makes this issue an important element of EU policy. The paper examines ... -
Wybrane zagadnienia formowania się kompetencji moralnej u dzieci dyslektycznych
(2013)Praca koncentruje się na problemie dysleksji i jej powiązaniach z zagadnieniem kompetencji moralnej. Celem pracy jest wskazanie na interdyscyplinarny charakter dysleksji i moralności. Zakres pracy wyznacza sześć rozdziałów ... -
Współczesny twórczy nauczyciel a internetowa blokada intelektu
(Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2013)This article presents the exemplar of a contemporary teacher who has theoretically received perfect education and is very well prepared to perform his/her didactic and educative roles. This teacher, however, has slowly ... -
Założone i realizowane funkcje nauczycieli w zakresie wewnętrznej oceny jakości pracy szkół
(2013)Prezentowane w niniejszej pracy analizy teoretyczne i badania własne dotyczą miedzy innymi związków i sposobów oddziaływania nadzoru pedagogicznego, będącego narzędziem polityki edukacyjnej państwa, na rzeczywistość ... -
Dziecko ryzyka dysleksji w przedszkolu
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2011)Praca składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy zawiera teoretyczne rozważania poświęcone pojęciom 'dysleksja' i 'ryzyko dysleksji'. Przedstawiłam w nim historyczny rys rozwoju zainteresowań problematyką dysleksji, poglądy ... -
Problem psychofizyczny w filozofii Henri Bergsona
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1996)Rozprawa niniejsza, będąca prezentacją bergsonowskiej koncepcji rozwiązania problemu psychofizycznego, składa się z dwóch części. Część pierwsza (rozdziały I - III) zawiera rozważania przygotowawcze. Prezentacja poglądów ... -
Szkoła twórcza w odtwórczym świecie
(Wydawnictwo Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej, 2013)Zbiorowe opracowanie opatrzone zostało tytułem SZKOŁA TWÓRCZA W ODTWÓRCZYM ŚWIECIE. Naczelnym pojęciem jest „szkoła twórcza”, bo taką być powinna. To ruch nowego nauczania w pierwszej połowie XX w. sformułował pojęcie ...